Vad kan det vara? :S

Meibla

Trådstartare
I går när jag borstade igenom hunden så hittade jag en knöl på hans hals. Ganska stor, som en pingisboll ungefär och rätt mjuk. Ungefär som att den e vätskefylld.
Tycker det är konstigt att jag inte har upptäckt den innan, så den måste ha kommit rätt fort. Han verkar dock inte märka av eller ha ont av den. Ska till vet nästa vecka och kolla upp det, men tänkte att ni kanske kunde ha nån ide på vad det kan vara.
Likaså luktar han verkligen jätteilla ur munnen nu.. vet inte om det kan ha nåt samband? :confused:
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Våran tik vi hade för många år sedan hade en vattentumör, har jag för mig de kallade det. Började som, ja nästan en pingisboll men den växte sedan. Hon hade den under armbågen och stördes inte alls av den, hade hon varit yngre hade vet. opererat bort den men då hon var lite till åren och den inte var elakartad, fick den vara kvar. Kan vara något liknande kanske..?
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Det är mkt möjligt att det kan vara en sån. Din beskrivning stämmer bra med Baltos knöl.

Jag funderade på om det kunde va en fettknöl först, men dom brukar väl va hårda och fasta? :confused:
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Inflammerad talgkörtel? Men de brukar ju sitta i nacken.... Annars låter det som någon sorts tumör, eller om hunden fått ett bett eller sticksår kanske? Det jag fått veta av vet är att en tumör som sitter "lös" (inte fast i kroppen alltså) oftast inte är allvarlig. Om det är till någon tröst.
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Jo fettknölar brukar väl vara hårda, och ofta ganska små va..:confused: Törs inte säga då min hjärna inte fungerar som den ska idag..:angel:
Men med tanke på storleken och att den känns "vattenfylld" är det nog mycket möjligt att det KAN vara någon slags tumör. Förhoppningsvis ingen elakartad. Men det kan ju vara något helt annat också. Det får vet. avgöra:)
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Han har inte fått nåt bett eller sticksår vad jag har sett... rakade runt knölen så jag kunde se, men det fanns inget sår eller liknande, själva knölen e lös förutom en liten liten del som sitter fast.
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Jo jag har för mej det med.

Nån som vet hur vet gör för att kolla vad det är för nåt? Har aldrig haft en hund med knölar innan så jag har inte en susning :crazy:
 
Sv: Vad kan det vara? :S

Hugos elakartade knöl var också i storlek som
en pingisboll.. men den var ganska hård.
Hoppas att det kan lugna dig lite.

Jag skulle gjort som du, åka till veterinären ganska
omgående.
Fast nu är jag lite ärrad efter Hugos händelse också
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 591
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 663
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 346
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp