Vad kan det här vara

SkorpSmulan

Trådstartare
Okej jag känner inte för att ta upp en läkartid för något så simpelt men jag undrar vad fasen det kan vara så jag testar att kasta ut en fråga här buke.
DSC_4546.webp

Det är så himla svårt att få en bra bild, kanske lika bra för det ser rätt äckligt ut.
Det började med att det kliade som tusan igår, idag när jag vaknade var det flera små liksom blåsor kanske men ändå inte.
Fingret är väldigt svullet och det är väldigt smärtsamt. Hela jäkla fingret gör ont och pulserar och ömmar. Nu ser det även ut som att det är små varprickar i det.
Jag har inte gjort något speciellt vad jag kan komma på.
Googlade lite och fick funderingen i huvudet om det kan vara svinkoppor?
Isåfall är det inte så lyckat att gå till mitt vårdjobb imorgon kanske?

Du har inte haft kontakt med någon argsint växtlighet? Palsternacka kan orsaka rejält obehag till exempel

Svinkoppor brukar ju sitta i ansiktet? Och det brukar bli skorpor och vara lite gula inuti. Det ser lite ut som en ordentlig blodblåsa men då brukar man ju känna när man skadar sig. Jag hade nog ringt till vårdcentralen faktiskt, i alla fall om det inte blir bättre rätt snart. Om du ska jobba eller inte är ju svårt att veta eftersom du inte vet vad det är och därmed inte vet om det smittar.

Du har inte haft kontakt med någon argsint växtlighet? Palsternacka kan orsaka rejält obehag till exempel
Ha ha, argsint växt :D Inte vad jag vet, inte palsternacka iallafall. O_o
Svinkoppor brukar ju sitta i ansiktet? Och det brukar bli skorpor och vara lite gula inuti. Det ser lite ut som en ordentlig blodblåsa men då brukar man ju känna när man skadar sig. Jag hade nog ringt till vårdcentralen faktiskt, i alla fall om det inte blir bättre rätt snart. Om du ska jobba eller inte är ju svårt att veta eftersom du inte vet vad det är och därmed inte vet om det smittar.
Svinkoppor kan sitta lite varstans.
Det är inte en stor blåsa, det är flera små men det har svällt så att det ser ut som en stor. Och det är gula prickar i.

Gissar på höstblåsor eller svinkoppor, sätter sig oftast runt munnen/händer/fötter. Det är ett virus så inget att söka vård för direkt. Gå till apoteket om du är besvärad, de kan tipsa om vad du kan smörja dig med för att minska symtomen/besvären. :)

Har du hållt på med hö? Små taggar av tistel kan ge blåsor.
Jag hade aldrig i livet fixat att inte ha hål på dom. Men det är säkert bra att låta bli.
Vi har inte tistel här uppe. Men hö har jag grävt i.
Dom gör så in i bängen ont så ta hål på dom kommer jag inte våga.

Vi har inte tistel här uppe. Men hö har jag grävt i.
Dom gör så in i bängen ont så ta hål på dom kommer jag inte våga.
Nej, det där var fel. Vi har visst tistel här uppe.
Men dom är väldigt ovanliga. Så det är väl inte helt omöjligt förstås att det skulle ha kunnat vara tistel i höet.

Aha, man kan ha det på händerna också alltså.

Jag får det i näsan ibland men även haft det på huden tyvärr!
Småsmå blåsor i en klunga. Jag brukar ta en tops och trycka hål på dem och trycka med ny tops tills vätskan är borta. Då torkar det istället ut och försvinner snabbare. Smittar ganska lätt så var noga med hygienen. Är alltid nojjig över att få herpes i ögonen, har fått för mig att man kan bli blind då(?).

Jag får det i näsan ibland men även haft det på huden tyvärr!
Småsmå blåsor i en klunga. Jag brukar ta en tops och trycka hål på dem och trycka med ny tops tills vätskan är borta. Då torkar det istället ut och försvinner snabbare. Smittar ganska lätt så var noga med hygienen. Är alltid nojjig över att få herpes i ögonen, har fått för mig att man kan bli blind då(?).
Oj, ja fy, i ögonen låter ju som att det kan gå illa.

Just nu skulle jag inte palla att trycka på dom för det gör så jäkla ont.

Oj, ja fy, i ögonen låter ju som att det kan gå illa.

Just nu skulle jag inte palla att trycka på dom för det gör så jäkla ont.

Det gör jäkligt ont men jag tvingar mig själv hehe. Dock tycker jag inte dina ser ut som mina herpesblåsor. Mina ser aldrig så blodfyllda ut. Kan det vara ngn typ av bett du har fått? Typ frånngt djur på en katt eller ngt om du har klappat?

Det gör jäkligt ont men jag tvingar mig själv hehe. Dock tycker jag inte dina ser ut som mina herpesblåsor. Mina ser aldrig så blodfyllda ut. Kan det vara ngn typ av bett du har fått? Typ frånngt djur på en katt eller ngt om du har klappat?
Menar du typ nån insekt?
Det tror jag inte.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·
Hundhälsa Kan säga först och främst att vi sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp då hon av någon anledning inte kommit till kliniken...
Svar
10
· Visningar
6 115
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka