Menar du typ nån insekt?
Det tror jag inte.
Loppbett eller liknande tänkte jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du typ nån insekt?
Det tror jag inte.
Ber om ursäkt för yuk. Visa bifogad fil 21689
Det tyckte tydligen dom på hälsocentralen ocksåSpännande med konstiga utslag (förlåt om jag är oförskämd)
Heller ingen aning, men antibiotika är nog en bra idé när det börjar svullna så där. Skulle du få feber tycker jag du ska söka igen. Inte all antibiotika som biter på alla bakterier.
Oj då.Har du akvarium? En f. d. kollega fick något liknande (blev öppet infekterat sår sedan) som hon inte fick någon bra hjälp med. Tills någon läkare kom på att fråga om akvariefiskar. Det hade hon. När hon rengjorde akvariet hade det kommit in någon udda baskelusk i ett pyttesår som hon inte ens visste om att hon hade. Med rätt behandling försvann det snabbr.
Jag fick det också på hc.Standardhuskuren mot infektioner är ju annars alsolspritomslag, men detta ser inte riktigt ut som en standardinfektion ...
Ja tack så mycketOm man får fråga @SkorpSmulan - hur gick det med fingret? Hoppas att det gick bra!
Sjukt likt orf! Har du skakat hand med nån fårklippare på sistone?Äckelfingret
Visa bifogad fil 21759
Jag var tvungen att googla och det låter verkligen som det. Men jag har inte varit i kontakt med får eller fårägare vad jag vet.Sjukt likt orf! Har du skakat hand med nån fårklippare på sistone?
Min blåsa fortsatte att växa tills "kratern" var ca 5 cm, mitt i handflatan, och tog 6 månader(!) på sig att läka ut helt! Har kvar ett ärr.
Jag var tvungen att googla och det låter verkligen som det. Men jag har inte varit i kontakt med får eller fårägare vad jag vet.
Lär ska finnas hos renar också. Och givetvis getter. Det låter verkligen sjukt likt.Jag vet inte vad det finns för andra smittkällor, men det är en zoonos (vandrar mellan arter) och extremt smittsamt...
Lär ska finnas hos renar också. Och givetvis getter. Det låter verkligen sjukt likt.