vad kallas denna sadel?? barock??

Sv: vad kallas denna sadel?? barock??

australiensisk stocksadel, egentligen en form av westernsadel som ska fördela trycket över hästens ryggoch vara perfekt för långdistansritter.
Men passar säkerligen ypperligt till barockridning med, då det inte är utrustningen som styr ridmetoden.

Senast ändrad:

australiensisk stocksadel, egentligen en form av westernsadel som ska fördela trycket över hästens ryggoch vara perfekt för långdistansritter.
Men passar säkerligen ypperligt till barockridning med, då det inte är utrustningen som styr ridmetoden.

okej.. tack så mycket... bra att veta vad man sitter i ju.. :angel:
Har den mest när jag rider ut, då den är sååååå skön...

rider för tillfället dressyr, men tänkte börj med barock, då jag tror det passar mina "bollar" det bättre... vad tror du/ni??

Red ett tag i en stocksaddle, på en annans häst. Det satt bra och allt, men känslan till hästen var lite dålig tyckte jag. Lite väl tjockt, stumt och stabilt likssom. Kände inte vad som hände i hästen, satt mest och skönåkte med på ngt vis!
Men det är säkert individuellt. Och viktigast är väl att din häst trivs med den!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite...
2
Svar
29
· Visningar
4 223
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 383
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar