Vad Kallar man denna färgen/teckning?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Johanna__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 238
J

Johanna__

Någon som vet vad man skulle kunna kalla denna färg/teckning?

Säger man att han bara är svart vit eller heter de nåt annat?

Sv: Vad Kallar man denna färgen/teckning?

skäck :P hihi riktigt sött hjärta :)

det stod i tidningen för ett tag sen om en liten valp som hade ett hjärta på kroppen :)

Nej men gud, ett litet hjärta! Helt fantastiskt söt!
Svart med vitt kallas färgen, kort och gott.

*fnissar* på första bilden ser det nästan ut som en minigris:love:

hon är svart med vitt, som de andra sa. vill du att det ska låta "bättre" så säger du sv/vit harlekin. (harlekin står för mångden vitt på katten)

Jättegullig teckning var det iaf! alldrig sett ett så tydligt hjärta på katt förut, bara på hund...

Kanske kan ställa ut han i Bondkattklasser när han blir stor, :idea: De finns väl såna klasser??

Måste bara lägga ut lite fler bilder på han:):

Är den verkligen helsvart i de färgade fälten? Det ser inte ut så på de sista bilderna...

"Alla" huskatter som är trevliga och i bra kondition kan ställas ut, och den här typen "ser inte ut som en raskatt" brukar vara populär hos domarna.

Nää! så söööööööööt:love:

Jätte söt =)
Jag skulle nog säga att han faktiskt är brunspotted/tigré med vitt. Om han är spotted eller tigré är svårt att se på korten.

Lägger in lite mer bilder..
Inte speciellt bra men dom sitter inte stilla så länge när dom är i denna åldern...:smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
512
Senast: Filippa
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 795
Senast: geting
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
757
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka