Vad jag missat poängen med

Gylle som just nu sitter och njuter av en högst efterlängtad kopp GOTT kaffe (och funderar samtidigt om hon skall hoppa i bikinin och göra ett huvudhopp i poolen nu när det är knallblå himmel, sol och än så länge 26,5 grader men stigande för varje gång man kikar på termometern), men egentligen skulle hon se till att få färdigt den vansinnigt trista stallmålningen idag för i morgon kör Falsterbo igång och då blir det ju inte mkt målat ;)
Rena vinterkylan för oss som är vana vid extremvarma skånesomrar. Själv har jag täckjacka på. :angel:

Och en annan sak som jag inte förstår poängen med är när nyhetstidningar m fl visar en bild på nån (ex brottsling) och så blurrar ansiktet så man iaf inte kan se. Kan ju lika gärna vara en bild på en blurrad Kalle Anka..???

Rena vinterkylan för oss som är vana vid extremvarma skånesomrar. Själv har jag täckjacka på. :angel:
Ja det är tur det är vindstilla för en gång skull här nere annars hade man ju frusit ;) Nej fy fasiken vad varmt och jobbigt det är i dag man märker att man inte är van vid att det är så varmt i år, 27,2 på kvicksilvret bredvid mig nu och inte en vindfläkt letar sig in genom det öppna fönstret, 2 alternativ återstår hopp i poolen eller köra igång ACn :angel: det är svettigt ju....:p

har ni något annat som ni missat poängen med?

Jag fattar inte vitsen med:

- Fylla. Ja, jag dricker alkohol men har inte varit mer än lätt berusad på 30 år. Jag slutar dricka direkt när jag känner att jag börjar bli påverkad, känslan är direkt obehaglig. Att dricka alkohol för att man VILL förlora kontrollen förstår jag inte över huvud taget. Vad är vitsen med det?

- Lotter, tips och spel. Alla vet ju att man förlorar så varför kasta bort pengarna? Obegripligt.

- Shopping som nöje. Håller helt med dig @Aroma .

- Latte. Hälla mjölk i gott kaffe så att det inte smakar kaffe?! :confused:

Jag fattar inte grejen med nagellack. Världens mest meningslösa produkt?
Alkohol - det förstör bara.
Sommar - det är varmt (vanligtvis i alla fall) så man orkar ingenting, det finns massor av flygande djur som ska sätta sig i mitt hår/ansikte/munnen/näsan, det finns ormar, allt stannar upp och man ska tycka att allt är så jävla underbart och ligga på en strand bland skrikande ungar som skvätter sand på en.

Sommar - det är varmt (vanligtvis i alla fall) så man orkar ingenting, det finns massor av flygande djur som ska sätta sig i mitt hår/ansikte/munnen/näsan, det finns ormar, allt stannar upp och man ska tycka att allt är så jävla underbart och ligga på en strand bland skrikande ungar som skvätter sand på en.

Åh, jag kunde skrivit ungefär detsamma. Fast helt tvärtom :p
Älskar nagellack och sommar. Alkohol ska jag inte påstå att jag älskar, men jag dricker gärna :p

Hm. Där är ju två solklara poänger som jag aldrig tänkt på. Jag trodde löpband (och crosstrainer) mest var för folk som inte orkar träna men vill lura sig själva att de gör det. Jobbigt när man får nya insikter bara sådär. :(
Crosstrainer har jag använt, av den simpla anledningen att jag har problem med lederna och inte kan springa på "hårt" underlag, med crosstrainer slipper jag de smärtsamma fotisättningarna. :)

Det finns något mycket praktiskt med nagellack, ska jag tala om. När man spenderar hela dagarna i stallmiljö så döljer ett mörkt nagellack skiten som finns under naglarna! :up:

Kanske halvpension för att det "är ju trevligt att gå ut och äta". Middagar på resturanger som enbart besöks av turister, där menyn finns på svenska och du kan välja mellan spagetti med köttfärssås eller hamburgare.
Måste bara bemöta det här, stod nämligen och funderade i duschen.

Alltså, jag ser inget som helst fel i det ovanstående. Visst, de missar kanske i mitt tycke god och intressant mat och mycket av upplevelsen men jag ser hundra gånger hellre att folk väljer halvpension och sedan går på turistiga restauranger än att de väljer all inclusive. Jag vet flera städer där de lokala restaurangerna fullkomligt gått under pga all inclusive-turismen och där människor alltså inte kan försörja sig längre på grund av detta. Turisterna lämnar liksom inte hotellet tillräckligt för att stödja något annat än just det. De lokala restaurangägarna serverar nog långt hellre hamburgare och kan behålla sin rörelse än att behöva slå igen.

Alltså - detta med keps??

Årtusendenas fulaste huvudbonad alla kategorier. Dessutom finns det inte NÅGON som ser bra ut i en reklamkeps.

När det finns så mycket annat man kan ha på huvudet...

Alltså - detta med keps??

Årtusendenas fulaste huvudbonad alla kategorier. Dessutom finns det inte NÅGON som ser bra ut i en reklamkeps.

När det finns så mycket annat man kan ha på huvudet...
Tycker det finns massa människor som är sjukt snygga i keps. Är väl mest en smaksak antar jag.

Personligen använder jag det när jag inte behöver vara supersnygg. Skulle aldrig komma på idén att köpa något hattlikt.

Personligen använder jag det när jag inte behöver vara supersnygg. Skulle aldrig komma på idén att köpa något hattlikt.

Jag håller faktiskt med. Jag gillar keps. I soliga länder har jag sån där tyghatt som man kan vika upp brättet på fram, för att skydda mig. Men när det gäller "hatt för att vara snygg" så har jag svårt att ta det på allvar på andra än typ Silvia.

Jag håller faktiskt med. Jag gillar keps. I soliga länder har jag sån där tyghatt som man kan vika upp brättet på fram, för att skydda mig. Men när det gäller "hatt för att vara snygg" så har jag svårt att ta det på allvar på andra än typ Silvia.
Åh, jag älskar hattar! Men jag gillar åandrasidan att klä ut mig snarare än att klä upp mig ;). Jag brukar ha stråhatt på mig på landet, har varit på jakt efter en bredbrättad variant en tag som kan skugga axlar och nacke när man står ute och rotar i rabatterna. Huvudbonader är ju jättekul!

Åh, jag älskar hattar! Men jag gillar åandrasidan att klä ut mig snarare än att klä upp mig ;). Jag brukar ha stråhatt på mig på landet, har varit på jakt efter en bredbrättad variant en tag som kan skugga axlar och nacke när man står ute och rotar i rabatterna. Huvudbonader är ju jättekul!
Jamen då är det ju praktiskt - som jag när jag är i solen. Men folk som går med hatt på stan - jag tycker inte att särskilt många kan bära upp hatt. En av mina kollegor har hatt och när han kommer in så ser man liksom bara hatten, inte honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka