Vad inte säga till och om barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad inte säga till och om barn

Fast vad gör det? De tar knappast skada av rosa kläder.
Men att bemöta dem som "jobbiga pojkar", det däremot, fy!

Klart att inte pojkbarn tar skada av rosa kläder. Den mamman önskade ju däremot att var flickor också. Hennes små söta flickor. Inte hennes små söta barn. Det kändes konstigt.
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

Klart att inte pojkbarn tar skada av rosa kläder.

Fast endel verkar faktiskt tro det! Helt allvarligt!:confused:

Men, jag håller med dig, det är ju fruktansvärt att styra ut sina barn så att de blir nått annat än de är dock! Stackars alla barn som inte kan bli älskade som de är, med eller utan snippa.... :cry:
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

*kl*

Mina föräldrar har inte varit perfekta i sin uppfostran direkt..

Min mamma sa alltid

"Gör nu som jag säger annars ringer jag pappa!"

Mina föräldrar är skilda sedan länge, detta resulterade i att jag läänge var rädd för pappa (något som fortfarande sitter i då jag har en oehörd respekt för honom..)

Pappa brukade alltid skratta när jag sprang, för jag "sprang ju som en tjej".. Vilket har lett till att jag inte springer längre för jag skäms så..
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

Du har helt rätt - och jag brukar inte fega... :crazy:

Vi ses högst sporadiskt, vid korta möten över kundvagnen o s v. Svårt att tala allvar då, kanske. Och så är ju lillkillen alltid med...

Men du behöver ju faktiskt bara säga ett kort svar nästa gång som t.ex. "nej det tror jag inte (att det är lättare med flickor), du som har en sådan trevlig kille/son". Bara att säga något litet kanske gör att hon faktiskt inser att någon märkt hur hon låter.
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

Jag bor i England och har en son på 8 år, och jag kan inte säga att jag har hört så mycket annorlunda här än i Sverige... naturligtvis finns det ju områden här som är mindre roliga, där folk pratar mindre "fint" men det gör det ju varsom helst i världen! Jag tycker att det är lite roligt att folk pratar om "klasser" i just England, för det finns ju precis överallt det med!!

Tja, jag kan ju bara svara för området i just York där jag bodde och vad gäller klassdiskussioner så sitter en man från arbetarklassens York vid PC:n bredvid just nu och skulle nog bli väldigt upprörd om du sa att "just England" inte har oerhörda "dolda beteendemönster" kring det där med klass så mobbad som han blev när han vågade sig på att börja universitetet. Visst finns det i andra länder också men nu jämförde jag med Sverige. Min svärmor hade t.ex. en oerhörd respekt för sin doktor för han var auktoriteten från en högre klass...:crazy:
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

Trollunge kallade mamma mig för när jag var liten:rofl: :love:
Tycker det låter gulligt.
 
Sv: Vad inte säga till och om barn

Hör ofta en person säga till dottern: " Vad jobbig du är"
" Gå in på rummet så jag slipper dig"
Dottern stod en gång och höll i en hund.
Hon skulle gå åt ett håll men hunden gick åt ett annat.
"Hon frågade då mamman "Varför kommer hon inte"
Istället för att då bara säga "ropa på henne" eller "hon hitta nåt kul"
så häver människan ur sig i väldigt otrevlig ton "För att hon vill bort från dig":eek:
Jag menar, hallå? Så kan man ju inte säga!
Dottern blev ju ledsen naturligtvis. Fast hon försöker att inte visa det men det syns på henne. Hon är 4 år!
Och det att hon stänger in sina känslor och reaktioner redan nu är ju såklart väldigt oroande:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Modest
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 394
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 887
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp