ztsu
Trådstartare
Då jag är på jakt efter en ny kompis lusläser jag många hästannonser varje dag. Samma fraser återkommer i många och jag undrar helt enkelt hur ni tolkar dessa?
1. I många annonser står det att hästen är snäll och lätt, läromästare, vem som helst kan rida den, skulle passa som mor-dotter-häst, osv samtidigt som det står att den kräver en rutinerad ryttare och/eller att den inte är en nybörjarhäst.
Vad innebär rutinerad ryttare och ej nybörjarhäst för er?
2. I många annonser nämns hästens sämre sidor och avslutas med ett men aldrig dum. Typ, kan ta några bocksprång efter hindret, men är aldrig dum. Kan bli pigg och het ute, men är aldrig dum. Osv.
Hur är egentligen en häst som är dum? Finns det ens dumma hästar?
Vore intressant att höra era svar :-)
1. I många annonser står det att hästen är snäll och lätt, läromästare, vem som helst kan rida den, skulle passa som mor-dotter-häst, osv samtidigt som det står att den kräver en rutinerad ryttare och/eller att den inte är en nybörjarhäst.
Vad innebär rutinerad ryttare och ej nybörjarhäst för er?
2. I många annonser nämns hästens sämre sidor och avslutas med ett men aldrig dum. Typ, kan ta några bocksprång efter hindret, men är aldrig dum. Kan bli pigg och het ute, men är aldrig dum. Osv.
Hur är egentligen en häst som är dum? Finns det ens dumma hästar?
Vore intressant att höra era svar :-)