M
Minkzzan
Något länge tänkt på när jag kollat på till salu annonser på ridhästar är att det väldigt ofta står "Kräver rutinerad ryttare"
Vad innebär egentligen det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska sälja min ponny nu och har skrivit "ingen nybörjarponny" i annonsen, vilket ju menas att hon behöver en hyffsat rut. ryttare. I min ponnys fall handlar det framför allt om att hon är känslig för alla hjälper och därför blir förvirrad om ryttaren inte har bra koordination mellan hjälperna och kontroll över ex vikthjälper osv. Så det är ju en anledning
Något länge tänkt på när jag kollat på till salu annonser på ridhästar är att det väldigt ofta står "Kräver rutinerad ryttare"
Jag vet inte, när jag ser "kräver rutinerad ryttare" eller "ingen nybörjarhäst" så ser jag framför mig en grymt svårriden, het häst som gärna skenar i skogen och som är svår att få att lyssna på hjälper osv. Såna hästar tittar jag knappt vidare på... Om jag inte är intresserad av en häst att rida till.Jag ska sälja min ponny nu och har skrivit "ingen nybörjarponny" i annonsen, vilket ju menas att hon behöver en hyffsat rut. ryttare. I min ponnys fall handlar det framför allt om att hon är känslig för alla hjälper och därför blir förvirrad om ryttaren inte har bra koordination mellan hjälperna och kontroll över ex vikthjälper osv. Så det är ju en anledning
rutin [rut'i:n] rutinen rutiner subst.
skicklighet som man fått genom övning, (yrkes)vana (även om väl inövad metod)
Jag vet inte, när jag ser "kräver rutinerad ryttare" eller "ingen nybörjarhäst" så ser jag framför mig en grymt svårriden, het häst som gärna skenar i skogen och som är svår att få att lyssna på hjälper osv. Såna hästar tittar jag knappt vidare på... Om jag inte är intresserad av en häst att rida till.
Jag vet inte, när jag ser "kräver rutinerad ryttare" eller "ingen nybörjarhäst" så ser jag framför mig en grymt svårriden, het häst som gärna skenar i skogen och som är svår att få att lyssna på hjälper osv. Såna hästar tittar jag knappt vidare på... Om jag inte är intresserad av en häst att rida till.
Är det inte bättre (nu pratar jag inte bara med dig!) att vem som helst får komma och provrida? Som hästägare har man ju full rätt att avbryta ridpasset med orden "Jag tror inte att min häst är riktigt rätt för dig".
Ungefär så resonerar jag också.....
Jag tycker det är mycket bättre med annonser där man skriver "den här hästen passar dig som...." och där man skriver någon sorts profil över vad man har tänkt sig som ägare.
Skulle jag någonsin sälja min häst skulle jag skriva i annonsen att min häst vill ha en mjuk rutinerad ryttare.
Inte för att hon är dum eller svårriden, utan för att jag vill solla bort nybörjarna
Jag skulle inte vilja sälja min häst till någon som inte kan rida henne på tygeln eller sitter och bankar/rycker oavbrutet.