Jag betalar 730 kr i månaden under sommaren. Då ingår bete i färdig stängslade hagar, påfyllning av vatten vid behov (behövs oftast minst 2 ggr per dag) samt tillsyn och saltsten i hagen.
Under vintern betalar jag 1280 kr i månaden för lösdrift. Då ingår fri tillgång på hö/hösilage, daglig tillsyn, saltsten och påfyllning av vatten i termobar vid behov.
Vi har det riktigt billigt tycker jag. På gården finns belyst ridbana med sand, belyst gräsbana, många ridvägar, många hagar som hästarna varierar att gå i, spolspilta med varmvatten, uppvärmd sadelkammare, foderkammare, kök med kiosk och toa. Allt får vi använda fritt året om.
Inte nog med det så är det nära till buss som går ofta, nära till ridhus, man kan köpa till tjänster som mockning osv. Dom betesputsar hagarna och dammsuger dom. De har byggt fina "hus" till grimmorna vid alla hagar så de är skyddade för väder och vind. Dom ställer upp till 110% om det skulle vara något. Dom ser alltid till att gräsmattorna är klippta, gruset krattas, ridbanan harvas och blommor i krukor lite här och var. Allt för att det ska va så fint och kännas så hemtrevligt som möjligt
.
Dom hittar alltid lösningar på eventuella problem. Dom hjälper en så gott de kan. Bättre stall, stallägare och stallkompisar finns inte! Stallägarna handplockar hyresgästerna och det medför att vi aldrig blir osams i stallet då alla vill ha det likadant (tänker på sopat golv, mockat ridbanan efter sig osv) och alla personer kommer väldigt bra överens. Alla hjälper alla. Behöver jag hjälp så hjälper dom mig och behöver dom hjälp så hjälper jag dom! Det är lite ge och ta som gäller i vårat stall, vilket är guld värt!
Jag kommer aldrig ge upp den här stallplatsen. Aldrig någonsin om jag inte skaffar egen gård då