KrullTroll
Trådstartare
Till er som hyr in/har inhyrningar.
Vad betalar ni i hyra nu under betestiden?
Vad ingår då?
Anledningen till att jag frågar är att jag är inte helt nöjd med mitt nuvarande. Ska träffa stallansvarig idag och prata med henne och ville väl mest höra om jag är helt ute och cyklar.
Jag betalar 700:-/månad.
I det så har jag tillgång till min box.
Ansvarig köpte in hagmaterial, men vi som skulle ha hästar i hagen fick bygga upp.
Ingen tillsyn, vi fyller vatten själva, köper mineraler/salt själva.
Har börjat fundera över vad det är jag betalar för.
På tidigare beten häromkring för samma pris har ansvarig kollat till hästarna 1 ggn/dag, kollat och fyllt vatten 1 ggn/dag och stått för salt/mineraler. Plus tillgång till stall/box.
Jag har absolut inga problem med att sköta hästen själv, men då till reducerat pris.
Under vintern betalar jag 1300:- inkl box, hö, morgonfodring och utsläpp.
Övriga sysslor (fodringar och insläpp) hjälps vi alla åt med.
Och detta är jag nöjd med då det känns som jag får nått för pengarna.
Vad betalar ni i hyra nu under betestiden?
Vad ingår då?
Anledningen till att jag frågar är att jag är inte helt nöjd med mitt nuvarande. Ska träffa stallansvarig idag och prata med henne och ville väl mest höra om jag är helt ute och cyklar.
Jag betalar 700:-/månad.
I det så har jag tillgång till min box.
Ansvarig köpte in hagmaterial, men vi som skulle ha hästar i hagen fick bygga upp.
Ingen tillsyn, vi fyller vatten själva, köper mineraler/salt själva.
Har börjat fundera över vad det är jag betalar för.
På tidigare beten häromkring för samma pris har ansvarig kollat till hästarna 1 ggn/dag, kollat och fyllt vatten 1 ggn/dag och stått för salt/mineraler. Plus tillgång till stall/box.
Jag har absolut inga problem med att sköta hästen själv, men då till reducerat pris.
Under vintern betalar jag 1300:- inkl box, hö, morgonfodring och utsläpp.
Övriga sysslor (fodringar och insläpp) hjälps vi alla åt med.
Och detta är jag nöjd med då det känns som jag får nått för pengarna.