Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en blandning av förkylning och pollenallergi så är inte på topp. Hade hellre legat hemma idag men har ett möte i eftermiddag (som jag inte vill gå på -kommer inte vara trevligt) och sen en lägenhetsvisning. Så får bita ihop.

Jag har gått upp nästan fem kg sedan Rune dog. Dags att ta tag i det här, var ju inte speciellt smal innan heller. Blä!

Så brutalt ont i ryggen trots smärtstillande.
Ska försöka jobba idag och testa, men mår nästan illa.
Fanns ingen tid hos sjukgymnasten heller.

Ja det är himla tråkigt. Dom skulle träffas idag och prata, men som det lät igår så skulle ägaren inte erbjuda mer än 4000-4500 kr. För 60 timmar i veckan :turd: Vilket jag tycker är helt orimligt oavsett om man har uppehållstillstånd eller inte :banghead: Och att "man inte kan göra pizza, inte kan det svenska språket (i annonsen angavs det att man inte behövde kunna göra pizza, och svenska engelska eller italienska var godkänt som språk...)" är inte heller rimliga skäl för en sån lön. Okej vi båda fattar ju att han knappast skulle få ut några 15 000 men nån måtta får det väl vara :banghead:
Men det spelar ingen roll om han har ett permanent uppehållstillstånd eller ej. Han måste ha ett arbetstillstånd för att få arbeta och sen är det kollektivavtal som gäller.

Släppt ut hästar och fixat. Hoppade över ridningen för att hinna till ett möte innan jobbet börjar. Helt i onödan visade det sig. Mötet inställt. Jävla skit! Det hade jag velat veta lite tidigare så hade jag kunnat ha en lugn måndagmorgon som vanligt. Känner mig jävligt less på folk just nu :banghead:

Kollektivavtal finns det inget krav på. Jag har inget. Tyvärr. Och jobbet är helt lagligt och vitt.
Ja så är det såklart. Men det är fortfarande möjligt att ha kollektivavtalet som grund i en förhandling. 4-5000 för så många timmar är en slavlön som inte är i närheten av rimlig. Det finns ju arbetstidsregleringar och annat som trots allt ska följas. Menar du att din arbetsgivare är långt ifrån de allmänna villkoren på arbetsmarknaden också eller håller den en rimlig nivå fast utanför kollektivavtal.

Måndagsångesten har släppt helt och det är roligt igen :D

Tog en 5 min paus ch googlade recept på matmuffins att ha med sig till jobbet istället för frulle. Tider bokat och varit någorlunda effektiv såhär. :)

Gick upp hyfsat i tid för att börja skriva så tidigt som möjligt. Nu är klockan snart elva och det enda jag gjort är att göra frukost/äta den och duschat... :banghead:

Gjorde just en "Barbro"
Det är att vända en halvfull kaffekopp mot sig och få kaffe över hela framsidan på tröjan. Uppkallat efter en fd arbetskamrat som gjorde så var och varannan morgon när hon stod och pratade med chefen inne på hans rum.
Givetvis hade jag en ljusrosa tröja på mig. Tur det finns arbetskläder i förrådet :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur