Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Galant: Ja, visst är det synd om mig som har så förskräcklig omgivning på jobbet :(
17494621_264644953982821_7508230289475239936_n.jpg

;) :rofl:

Först en sen avbokning och nu slavlöner. Det här blir en bra måndag. Känner mig på hugget!

Vill ut till fjälls @athena_arabians och ha dina omgivningar. Då kanske det skulle bli en bra måndag trots allt.

Allvarligt, ibland är det verkligen: "Shit, nu är det vackert igen så jag måste hämta/gå ut med kameran" :rofl:

Dvs man är rätt van vid dem vid det här laget men ibland måste man bara :D som bilden ovan, den är tagen på vägen ner mot huset. Jag hade varit ut och kollat riggen och skulle hämta datorn för jag hade glömt den (förrådet är en bit ifrån kontoret).

Och jag har megaångest. Ska försöka få rätt summor på rätt rader alldeles själv. Har inte haft nån verksamhet i bolaget alls under året och la ner det efter nyår. Tyvärr så var jag sen nog för att behöva göra en N-blankett även nästa år. :banghead: Prokrastinering av obehag kallas det visst....

Fick siffror av en snäll person när jag ringde skatteverket och frågade. Men så ska jag få in det på rätt ställe på rätt papper.

Grrrr.
Jag är normalintelligent och antagligen rätt kapabel. Men siffror och deklaration ger mig panikångest....

Låter som du är lika road som mig med att ordna in bilagor och peta in siffrorna på sina rätta små rutor.
Vi kanske ska byta med varandra och se om det blir roligare? ;)
Hade det bara vara kontrollera och skriva under så hade det varit en annan sak.

Ja så är det såklart. Men det är fortfarande möjligt att ha kollektivavtalet som grund i en förhandling. 4-5000 för så många timmar är en slavlön som inte är i närheten av rimlig. Det finns ju arbetstidsregleringar och annat som trots allt ska följas. Menar du att din arbetsgivare är långt ifrån de allmänna villkoren på arbetsmarknaden också eller håller den en rimlig nivå fast utanför kollektivavtal.
Jag kommenterade bara om kollektivavtalet. Lönen i det aktuella fallet nämnde jag inte men tycker den är åt helvete.

Jag vet faktiskt inte exakt vad som ingår i allmänna villkor. Men jag själv har okej lön, en timme matrast plus övriga raster. Får terminalglasögon betalda av AG. Får jobba hemma. Jobbar kontorstid 8 timmar per dag 5 dagar i veckan. Mer ledigt än vad jag enligt lag ska ha, d.v.s. 5 veckor på sommaren och lite drygt 2 veckor vid jul-nyår. Ibland halvledigt vid lov då jag bara tar det nödvändigaste.

Grannen slagborrar :banghead: så jag tog med mig hunden och satte mig och käkade frukost på gatan. Ska "jobba hemifrån" idag och måste fan hitta den där kjolen och dessutom såg jag en kappa på min kompis igår som väckte visst begär :cautious:

Har ätit frukost och duschat.
Bytt bandagen på operationssåren. En av dem guckar...:(
Packat det sista till resan.
Ska snart äta lite lunch innan det är dags att åka in till bussen till båten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI