Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mm det stinker svett och smuts lääänge efter att städerskan gått igenom vår korridor :wtf: Har funkat bra i flera månader men nu var det visst dags igen.:crazy:

Inser att jag behöver ragga sponsring för årets tävlingssatsning. Åka utomlands och tävla häst är inte gratis O_o Vill till munchen , räknar att det går loss på 13500.
Definitivt utanför min komfortzon att jaga sponsring till mig själv, men tror drivkraften att ta mig dit är störst :o

Lagat favoritkopplet, som fick sig en törn när tjejerna i stallet tog ut monster på promenad i går.
De sa inget med tror inte vovve uppträde speciellt väluppfostrat :cautious:

Åt råkostsallad till lunch och kände mig nyttig tills jag tog ett par rejäla skedar specialare-ajvar-aioli och blev späckproppad av majonäs. Sitter och känner mig uppblåst och vill gå ut i solen nu. Funderar på att släppa iväg gruppen lite tidigare och kräva att de ska redovisa hemresans finaste löv- blomknopp imorgon istället för att sitta här och traggla.

Men det spelar ingen roll om han har ett permanent uppehållstillstånd eller ej. Han måste ha ett arbetstillstånd för att få arbeta och sen är det kollektivavtal som gäller.
Absolut, men tyvärr behöver ju inte ett företag ha kollektivavtal. Jag blir mest förbannad över att företaget verkar utnyttja faktumet att inget uppehållstillstånd finns ännu, och på så sätt "komma undan" med en skitlön eller nått. Jag vet inte, blir bara så matt O_o

Fast bara det känns ju rätt vidrigt. Att utgå från slavlön och svartarbete.
Jag har inte utgått från att det, En som jobbat där i 4-5 år fick ut 16, och eftersom lönen skulle öka med erfarenheten så tog jag för givet att lönen skulle hamna över 10 (när jag och vännen diskuterade om saken), 4500 kr är däremot slavlön anser jag.

Landat hemma och vilat, ätit, pussat på hästarna och rastat vovvan. Nu svira om och tillbaka till jobbet. Halsen känns som ett rivjärn :down: kanske håller på att blir sjuk? :cautious:

Pratade just med vännen, han tackade nej till jobbet. Ägaren ville betala 8 tusen för två månader, och sen skulle lönen öka. Och han försökte få det till att han hjälpte vännen... Och vännen bara - alltså, jag behöver inte din hjälp, jag behöver jobbet och en rimlig lön. :meh: Tråkigt att det inte blev nått, men samtidigt bra att han inte gick med på att slavarbeta.

Nu ska jag sy ett par trosor, och efter det åka iväg med cykeln till cykelhandlaren, behöver få den servad, bakbromsen låser sig :cautious: Ser ut att vara underbart väder ute, och jag är sugen på mjukglass.
Edit: jag skippar att sy klart trosorna, sticker iväg med cykeln nu och ska kolla hur länge dom har öppet i hamnen, ringde mamma och frågade om hon var sugen på mjukglass :p

Väntar på att grannen ska komma över. Halv sex måste jag sätta mig i bilen för att köra till jobbet så det börjar bli lite tajt om tid för ridning nu.

Har precis fått höra av läkaren att de avbryter min undersökning nu. Mediciner trappas upp ikväll och de vill ha mig här till i alla fall i morgon eftermiddag. Säkerhetsåtgärd iom att de fläskar på medicinen ganska hårt. Jag är så lättad att jag håller på att börja grina. Jag är så jävla trött och utmattad nu så kroppen bara skakar.

Min läkare hade f.ö inte fått veta att jag har haft feber i flera dagar. Hon var inte nöjd :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI