Vad i hela friden? han äter upp tassarna!

Sv: Vad i hela friden? han äter upp tassarna!

Såg nu att hunden var nykastrerad?

Då kan det kanske även vara ett omriktat beteende p g a att han reagerar på smärtan? Min gammelschäfer började med slickmani när han hade problem med ryggen och inte kunde arbeta mer - veterinären trodde att vanan hade uppstått som en reaktion på smärtan i ryggen. Han slutade nästan helt när han gick på lågdos av Rimadyl.

Jo han är nykastrerad.. Men han började med att slicka osv innan jag kastrerade honom.. men då var det inte lika extremt, vad som gjorde att jag reagerade nu var att han rent låt och gnällde och bet så det knakade. Låter ju helt sjukt, men enligt "veterinären" var det inget att oroa sig för.. kanske ska åka in med han ändå så får dom kolla på det.. man vill ju inte vakna en morgon med en hund utan framben haha.,.

Jag hade def åkt in så att de får titta på det ordentligt- det kan vara ett litet elände att bli av med om du väntar för länge.

Jag hade def åkt in så att de får titta på det ordentligt- det kan vara ett litet elände att bli av med om du väntar för länge.

Jepp det blir på måndag.. känns inte SÅ brådskande att jour vet. måste kolla på det hehe..

Nu vet jag inget om ämnet tänkte bara kommentera det om att veterinärer inte svara i telefon på kliniker.
Nu har jag iofs bara ringt till hästkliniker, men där händer det titt som tätt att det är just veterinärer som svarar. (jag är helt säker på det)

på hästkliniker ja! där är det väldigt vanligt, man söker ju för lite andra saker där ;)

på smådjur händer det att veterinärer svarar, men i 9 fall av 10 ( minst!) så är det nån annan, iaf på de ställena jag har varit!

Ah okej. Trodde det var samma på de ställen. My bad. ;)

Jag vet inte om det är sant eller inte...

...men jag vill minnas att jag någon gång hört att hundar kan bita sig i fötterna om de har vitaminbrist.

Brist på vilken vitamin vet jag inte. Kan heller inte hänvisa till någon litteratur eller annan fakta då det bara är nån info som ligger och skräpar bland mina hjärnceller. Borde ju vara lätt att avhjälpa i alla fall, bara man får reda på vilken vitamin det är...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Om det är någon här inne som kan ge mig råd om hur man ska hantera sin oro när det gäller sin allergiska hund. Får ont i magen varje...
2
Svar
24
· Visningar
3 491
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 942
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10