Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på kinarestaurangen och väntar på hämtmat till hela familjen, vi har två födelsedagar att fira och det är så mysigt.
Men så läser jag Othersides tråd om flyktingpojken och vill bara gråta :cry:
Varför måste det finnas gränser? Varför kan vi inte leva i fred?

Blir pizza i storå på vägen hem sen
Ska hämta dotra i Örebro nu
Ska se om kompisarna har tårta kvar med när jag går förbi
Fick förresten tårta av ica så bäst att hämta ut den kanske

Jag har för först gången kört in nya bilen i carporten. Den får inte riktigt plats. Bakdelen sticker ut en halvmeter. På höger sida har jag en cm marginal till stolparna som håller taket. På vänster sida får jag slingra mig ut.

Jippi. Eller nåt.

Har setat och ringt runt till alla ställen jag har kort på då jag fått mail med rexten .Ditt kort är spärrat för att det olika typer av aktivitet ...Något liknande stod det på alla och har även fått från nordea även fast jag inte är kund där och längst nere på mailet var det en länk att trycka på för att återställa kortet och följ anvisningarna .Har även fått ett från apple där det stod jag var i begrepp att köpa en 7s för massor med pengar men att dom anat ugglor i mossen och jag var tvungen att gå i för att bekräfta eller inte ..Det tråkiga var att jag köpt telefonen i belgien så nu är dom jävla svinen igång på riktigt .Blev skimmad för ett år sedan och finge jag tag i dom skulle jag flå dom levande med en slö kniv Så se upp på mailen så man inte går på något sådant för inga banker skickar mail om sådana saker och banken ville jag skulle vidarebefodra mailet till dom så dom kunde stänga ner adressen sedan dom spårat den !

Sådär ja, då har jag precis städat ur stallet och packat in det mesta i bilen inför flytt av häst.
Känns knepigt på något sätt.
Sen ryktades det om att det kanske blir efterfest hemma hos mig imorrn, efter personalklubbens aktiviteter.... jag sa att jag har flyttkaos hemma och inget porslin framme för att ta emot många gäster. De sa då att de har burkar och flaskor... jahaja... vi får väl se vad som händer.

Är galet seg idag (sovit dåligt pga blåst, för kallt täcke, för varmt täcke), och försöker andas mig igenom magknip. Får skylla mig själv när jag inte ätit ordentligt under gårdagen. Det är ju inte lätt att få i sig frukost när det gör såhär ont, så kroppen liksom motarbetar sig själv när den gör det svårt att fylla på både substans och energi.
Om en halvtimme ska jag försöka cykla iväg till skolan, trots att jag mest vill bädda ner mig i sängen igen.
Kram

Har galet ont i svanskotan och har sovit som en kratta inatt. Kan bara ligga på sidan och vaknar så fort jag lägger mig på rygg.

Har tagit smärtstillande och sömntablett nu så jag hoppas att jag får sova gott sedan.

Alltså, jag fattar knappt hur vi gång efter gång kan fynda så mycket på barnloppisen! Idag skulle vi ha överdragsbyxor och overall. Kom hem med det + täckbyxor, jacka, kofta, 2 par jeans, x antal leggings, klänningar, linnen/t-shirts, bikini, dvdfilmer och leksaker. Allt som allt för 580:- :o
Nu gäller det att vi säljer bra imorgon också så kanske vi går +/- 0 iaf :D

Har slagit ner röven i soffan med ett glas vitt i handen, tänker inte lyfta ett finger till idag :cool:.
Du o jag :love:

Veckan har av någon anledning varit lång ochatungjobbad. jag är trött. Skittrött - mest i huvudet. Ska inte göra något vettigt alls.
En helt obokad helg väntar. Har bunkrat upp med köttfärs och grönsaker och ska laga mat. Och vandra i skogen. Och pyssla i trädgård och hus. Kort sagt bara drälla omkring och ha de bra.

Fick ett samtal om ID-koll av 6 eller 7 fölisar i slutet av månaden också. Kul och intressant. Tyvärr ett par skäckar - trots att jag sagt till kunden att hon inte ska betäcka fram skäckar ;)

Skål allihop. Nu dricker vi vin hörni.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 685
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
27 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd