Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörrni, det finns ju folk här som är bra på bilar. Det är INTE jag :D Jag kör nu en v70 men skulle vilja ha en mindre bil. En av åkarna har två jag ska kolla på. En Renault Clio, manuell och en PT Cruiser, automat. Det känns som att PT Cruisern är lagomt mellanstor, MEN jag har knappt kört automat känns det som! :o Vande mig ioft vid det på jobbet jag var på för ett år sen, men den körde jag ju inte dagligdags. Är jag löjlig som är rädd för en automat? :D

Hörrni, det finns ju folk här som är bra på bilar. Det är INTE jag :D Jag kör nu en v70 men skulle vilja ha en mindre bil. En av åkarna har två jag ska kolla på. En Renault Clio, manuell och en PT Cruiser, automat. Det känns som att PT Cruisern är lagomt mellanstor, MEN jag har knappt kört automat känns det som! :o Vande mig ioft vid det på jobbet jag var på för ett år sen, men den körde jag ju inte dagligdags. Är jag löjlig som är rädd för en automat? :D

Ja :D Personligen tycker jag att automat är tråkigare än manuell men det är inget att vara rädd för :p Den flesta tjänstebilarna är automat så jag kör det åtminstone varje vecka.

Jag har kört automat rätt mycket i jobbet och har inga som helst problem att ställa om min körning mellan automat/manuell. Men som @LadyCovergirl säger, jag tycker automat är lite tråkigt. Jag skulle dock aldrig låta det hindra mig att köpa en bil om resten passar mig perfekt. Särbon letar bil nu och vill gärna ha en med automat även om just det inte är en dealbreaker.

Jag har kört automat rätt mycket i jobbet och har inga som helst problem att ställa om min körning mellan automat/manuell. Men som @LadyCovergirl säger, jag tycker automat är lite tråkigt. Jag skulle dock aldrig låta det hindra mig att köpa en bil om resten passar mig perfekt. Särbon letar bil nu och vill gärna ha en med automat även om just det inte är en dealbreaker.
Jag får åka ut och provköra båda helt enkelt! Det känns tryggt att båda säljs av en åkare med egen verkstad som verkligen kan bilar :D

Ska bestämma maten till mitt 30-årsfirande men har beslutsångest :confused:
Ryggbiff, spetskål, chilibearnaise, körvel- och citrongremolata med pommes ELLER ankbröst, rilette på lår, potatispuré med prästost, rostad rotselleri och morot och smörad rödvinssås.

Till efterrätt tänkte jag pepparkakscheesecake med saffran och vit choklad, citrussallad med grappa och brynt vit choklad.

Tårtan velar jag också med men funderar på fyllning bananmousse och chokladkrokant.

Bägge varmrätterna låter goda men jag tror nr 2 är lite mer raffinerad. Biff, bea och pommes känns lite mjäh (även om det såklart kan vara gott om köttet är bra tillagat och tillbehören bra). Kött är alltid lite risky om man inte vet att restaurangen kan tillaga det, kan lätt bli för well done och fiasko. Jag hade gått för nr 2!

Bägge varmrätterna låter goda men jag tror nr 2 är lite mer raffinerad. Biff, bea och pommes känns lite mjäh (även om det såklart kan vara gott om köttet är bra tillagat och tillbehören bra). Kött är alltid lite risky om man inte vet att restaurangen kan tillaga det, kan lätt bli för well done och fiasko. Jag hade gått för nr 2!

Ytterligare en röst på ankbröst alltså :up: Restaurangen är bra på kött men jag håller med om att ankbröstet känns lite piffigare.

Det snöar här, flister :meh: Temperaturen är kring nollan så jag ser verkligen fram emot att gå ut och hämta ved.

SÅ FAN JAG GÖR! :arghh:
Här har det horisontella regnet börjat gå över i snö och is på samma ledd. Har hämtat en ensilagebal och tagit in fikonbusken och dynorna från hammocken :angel:
Undrar om badenbaden borde tas in med? :cautious:
Mina hästar är innedjur idag. Så kul är det inte att se dem stå och knipa svans mot vind, is och snö och hojta vid staketet så fort någon rör sig på gården. Får bli extra motion senare.

En minusgrad men kallt som sjutton idag. Har släppt ut hästar på morgonen och kånkat ut termobaren så jag slipper oroa mig för att lilla bruna inte dricker tillräckligt. Det är alltid ett jäkla slit och släp i stallet vattentunnor, vattenpåfyllning, höbalar, halm och skit. Ibland blir jag så trött på allt sånt och drömmer om att bara behöva ta hand om hästen och rida. Äsch, jag är nog bara i den årliga svackan som kommer såhär års när det blir kallt och mörkt. Om några månader hoppas jag att jag tinat upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 730
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
720
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur