Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 557
Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev dumpad av ungen nyss :cautious: vi hade precis kommit till vår port när Honda hej då mamma! vände på klacken och sprang tillbaka till mormor. Väl där satte hon sig och rensade rabatten och proklamerade att hon skulle sova där :grin: mamman fick vackert packa hennes väska med kläder och gosedjur och gå över med det.

Men, det gör också att jag kan sitta en stund på balkongen och ha det skönt! :)

Skrivit in mig på arbetsförmedlingen via nätet, bokat besök där på onsdag. Känns fjantigt eftersom jag har ett jobb från v 25, och jag ska på intervju på torsdag för ett annat jobb. Men får jag inte torsdagens jobb, utan får det i Borlänge är det ju bara på timmar, så då kan jag ju stämpla upp. Kanske. Så lika bra att skriva in sig så det inte blir tokigt.

Har dessutom mailat kontaktpersonen på v.25 jobbet, och meddelat att jag ska på intervju och gärna vill gå på den eftersom det är en heltidstjänst, men att jag ska försöka lämna besked så fort som möjligt, och om jag får det, men tjänsten börjar senare i sommar, så kommer jag gärna och jobbar för dom över sommaren iaf. Kändes lite rörigt när jag skrev, men ville förklara att jag vill ha jobbet hos dom om jag inte får ett ja på det här andra jobbet.

Jag ser framför mig hur jag står på en prispall med en pokal i händerna och guldkonfetti kommer ner som manna från himlen :D

Bra jobbat! :laugh:
pokal-med-text-1.jpg

Har just sytt klart det lilla setet med kläder jag påbörjade häromdagen. Så nu kan jag överlämna det till den blivande modern imorgon.

20160606_192957.jpg

Nu sitter jag och funderar över ett helt annat dilemma. Jag fick en Kitchenaid i present idag. Frågan är bara. Vad ska jag baka först? :D

Tack för alla grattishälsningar :heart

Kom hem för en stund sen efter några timmar på ridklubbens körtävling på förmiddagen, sen tårta, present och fika hos pappa med han och storebror, lämnade sen hundarna där för ena blir så otroligt stressad av mammas hund och andra var helt slut, hade promenerat långt med pappa igår och sen flera timmar på ridklubben tar på krafterna om man är liten :angel:

Sen blev det middag med mamma, bonusfarsa, lillasyster och mormor och morfar, tårta där oxå och present!

Fått två grejer som jag funderat på att köpa själv :D En såndär Mix & Go smoothiemaskin och så en Per Jensen bok :D

Jag kommer aldrig någonsin lita på en bilist mer :(
Ska emigrera till urskogen där det är garanterat bil-och idiotfritt, så kanske jag slipper riskera att bli påkörd igen.
Det var riiiktigt nära idag, samma som sist:
Bilen närmast mig stannade, bilen i andra filen gjorde det inte. Försökte inte ens :eek:
Hade jag tagit ett steg till, eller om bilen vid mig hade börjat köra så hade det nog blivit rätt dåligt...
Först blev jag förbannad, sen kom panikattacken :( :cry:
Jag vet inte HUR jag ska kunna bli mer försiktig, gör mitt bästa för att slippa gå över obevakade övergångsställen och måste jag så väntar jag tills bilarna står helt still. Eller vinkar förbi dem.
Men det verkar ju inte funka så bra på vägar med två filer :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka