Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 557
Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har vattnat. För andra gången idag. Bara för att jag kan.
Lycka.

Jösses så allt ska växa nu :D
Du är också värd en. :D

30-471_2943.jpg

Har varit på en ordentlig roadtrip med en kollega idag. Först åkte vi till släktgården, sedan till Ikea och sedan hemom Pappa. Passade på att sätta en bukett blommor på morfars grav också.
Dagens lärdom är att man kan få plats med riktigt mycket i en liten Peugeot :p

Nu snart dags att sova. Klockan ringer 4.15 :)

Dags att gå och nanna även för mig. Ska upp väldigt tidigt imorgon eftersom jag ska vara på sjukhuset en timmes bilfärd bort, i den arla morgonen. Har av en bekant fått en parkeringsbiljett till området en bit ifrån men på den står det att den gäller "en dag" och jag ska ställa bilen där i ett dygn. Hoppas att det inte blir böter.... På sjukhusparkeringen kostar det skjortan så jag chansar på det andra stället.

Lite pirrigt. De vill ha en njurbiopsi. Det innebär inläggning i ett dygn (för en biopsi??) och jag får inte lyfta tung eller anstränga mig i en vecka efter det. Samt att jag kan få en lugnande injektion inför biopsin om jag vill. Jösses. Jag gjorde en gastroskopi förra vintern och efter den klarar jag vad som helst.

Varför allt detta ståhej?

Dricker lite te innan jag ska gå och lägga mig, ytterligare en natt med ont i magen för maken, han har ännu inte lärt sig vad som triggar hans mage och igår blev det tydligen något som magen inte tyckte om... Så det blev en sväng till akuten vid sextiden i morse igen. Han fick smärtlindring och prata med läkaren, ipren är numera bannlyst i vårat hus, och så bör maken fundera på vad han äter lite mer... :(
Nåja när jag hade hämtat upp honom igen så åkte vi och handlade examenskläder åt sonen och mat hem. Sen fick vi fika hos svägerskan, när vi kom hem så kom mamma på vägen till stuga så då blev det mer fika... :cautious: Sen åkte maken och dottern till svärmor en sväng, och upptäckte att en medpatient nog kan vara anledningen till att svärmor har haft det extra jobbigt... Frågan är om det går att få en annan att byta våning eller om vi ska orka flytta svärmor till en annan våning, eller om personalen kan hitta någon annan lösning... :crazy: Lax och färskpotatis till kvällsmat åtminstone! :D

Har precis tränat lite hemma. Helt fysiskt slut nu, så galet skönt! Det skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk imorgon :p

Bokat containerfrakt så nu är det bara att vänta på att den ska dyka upp. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka