Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 543
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter fortfarande och filar på mitt CV och personliga brev. Läste någonstans att någon som var arbetslös av sin handläggare tvingades söka 10 jobb i veckan! Nu vet jag inte vad för jobb hen sökte, men det låter helt otroligt galet. :crazy:

Hoppas verkligen att det bara var en skröna.
Jag använder samma cv till alla och det personliga brevet skriver jag på några minuter :o:o Fast det kan kanske förklara varför jag inte fått några erbjudanden :angel::p

Jag använder samma cv till alla och det personliga brevet skriver jag på några minuter :o:o Fast det kan kanske förklara varför jag inte fått några erbjudanden :angel::p

Jag har bara skrivit CV 3 gånger i mitt liv och två av gångerna fick jag jobbet jag sökte :o

Jag slänger ihop det och personligt brev på typ 1 timme.

Suck nu är allt klart och jag sitter och grubblar på vad som ska bifogas, bara fem filer, CV, personligt brev, anställningsbetyg från senaste anställningen, men sedan då, examensbevis? Anställningsbetyg? Råd? Själv lutar jag nog mot att anställningsbetygen är viktigare?

Urrrk, ska jag våga trycka på send knappen? :nailbiting:

Varför blir jag så här även när jag söker jobb jag inte är speciellt intresserad av?

Just anlänt till stallet och funderar på om det är möjligt att rida idag eller om jag helt enkelt bara ska pyssla om hästen och njuta av värmen utan att behöva dra på mig en massa kläder.

Jag har bara skrivit CV 3 gånger i mitt liv och två av gångerna fick jag jobbet jag sökte :o

Jag slänger ihop det och personligt brev på typ 1 timme.
Tja, det beror väl helt enkelt på innehållet :grin: är det skit så är det skit oavsett hur man försöker försköna det :p

Hahaha jag inte bra på att skriva sånt men jag är attraktiv pga mina sälj och lokalvårdsutbilningar jag gått.
Precis, allt beror på utbildningen.

Apropå det så håller jag på att bli galet trött på det - jag vill inte utbilda mig just nu, jag vill jobba! Och då få reda på om jag trivs med det yrket. Men inte går det :banghead:

Suck nu är allt klart och jag sitter och grubblar på vad som ska bifogas, bara fem filer, CV, personligt brev, anställningsbetyg från senaste anställningen, men sedan då, examensbevis? Anställningsbetyg? Råd? Själv lutar jag nog mot att anställningsbetygen är viktigare?

Varför blir jag så här även när jag söker jobb jag inte är speciellt intresserad av?

Jag tänker så här. Skicka CV och själva ansökningsbrevet/personliga brevet. Thats it! Resten får de fråga efter OM de är intresserade. Få AG är intresserade.

Lagom som jag parkerat mig i skuggan vid stallet och satt och pratade med stallägaren messade tonåringen och talade om att jag hade besök. Min faster med man hade kommit förbi på spontanvisit. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka hem.

Anställningsbevis och sådant tar jag med till en ev intervju.
Blir så många dokument annars.
Bild bifogar jag alltid

Jag hade bara skickat CV och personligt brev och skrivit in att referenser finns vid förfrågan.

Bifoga gärna en bild på dig själv.

Examensbevis behövs bara om du söker ett jobb som kräver examen.

Fick tuppjuck på allt djurhåren hemma så nu blev hunden noggrannt tvättad och borstad.

Nästa på tur är Katten sedan är det gamgubbens tur att genomgå samma procedur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka