Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 543
Status
Stängd för vidare inlägg.
De bara: "you have already paid". Jag: "öhm ok. Shalom" (det enda hebreiska ord jag kan så jag lägger till det lite då och då i alla sammanhang).

:rofl:
Nu måste jag bara fråga :o Hur mycket kostade det? Det lät ju väldigt lyxigt, är det billigare där än i allmänhet?

Kolla bara så inte någon annan betalat för dig så du helt plötsligt finner att du blivit bytt mot 3 kameler. :nailbiting:

Pappa fick faktiskt ett sånt erbjudande för mig en gång! När han nekade trodde de att han ville förhandla och höjde budet med en kamel ;) De fattade liksom inte att pappa inte ville sälja mig :rofl: Dock drog pappa ibland upp detta när han tyckte att jag var jobbigt och bara "jag borde ha tagit det där erbjudandet" :D

Ok sitter på en buss mot Jerusalem nu. Förhoppningsvis ;) Allt står på hebreiska men jag frågade chauffören: "Jerusalem?" och han nickade. Alla snubbar bär kippa och ser religiösa ut så jag förmodar att jag är på rätt spår ;)

Ut i värmen med stackars hunden för att hämta dotra.
Som tur är är de flesta tåg luftkonditionerade idag.
Hunden blir mer stressad av att vara hemma och så tycker hon det är kul när vi hämtar dottern.
Hon vet att vi ska göra det när vi går till den andra busshållplatsen så hon blir överlycklig .

Haha! Kanske bidrar det att de anser mitt utseende "exotiskt". Får aldrig ragg i Sverige men nu helt plötsligt ;)
Men generellt tycker jag att snubbarna är väldigt heta här medan kvinnorna är lite mindre "groomade" eller hur man nu ska säga utan att ngn tar illa upp ;)
ja det är väl lite annan kultur, lite mer känslor än vi svenskar :)

Sitter i väntrummet hos tandläkaren :cautious: hoppas jag överlever :nailbiting:
Det kommer att gå så bra så,,,,,,, :angel:
dentist3.jpg

Bakar, i värmen :d

Det står en rabarberpaj färdig och svalnar. Och alldeles strax ska jag baka citronmarängpaj. Har aldrig ätit eller ens gjort men jag älskar citron och maräng så hur fel kan det bli :angel: :d

citronmarc3a4ngpaj.jpg

Vi ska INTE gå in på vad jag läste först :angel: :angel:
+1 på den! :rofl:

Känslan när man blir väckt 05.45, upptäcker att benen känns tyngre än tyngst efter gårdagens bravader traskar in på tabatan (fylld av koffein! :p) livrädd för att det ska bli ett benpass och instruktören vägrar svara på frågan, gnuggar händerna med en sån här min : :sneaky:
Då vet man att det blir ett benpass :arghh:
Men jag klarade det med, har uppenbarligen otroligt starka ben och en jävla envishet! :bump:

Bakar, i värmen :d

Det står en rabarberpaj färdig och svalnar. Och alldeles strax ska jag baka citronmarängpaj. Har aldrig ätit eller ens gjort men jag älskar citron och maräng så hur fel kan det bli :angel: :d

citronmarc3a4ngpaj.jpg

Hur var det nu... Ingen "matporr" i tråden? :eek::eek:

Edit:..gällde visst bara 22-05 :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat