Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nog inte helt omöjligt faktisktSitter fortfarande och filar på mitt CV och personliga brev. Läste någonstans att någon som var arbetslös av sin handläggare tvingades söka 10 jobb i veckan! Nu vet jag inte vad för jobb hen sökte, men det låter helt otroligt galet.
Hoppas verkligen att det bara var en skröna.
Är nog inte helt omöjligt faktiskt
Men det är ju bra om de talar om vad som är godkänt innan man ska lämna in aktivitetsrapporte
Inte kul att få a-kassan indragen på grund av att man är för lite aktiv
Det kommer att gå så bra så,,,,,,,
![]()
Fast hur många timmar menar du att det tar att skriva ett brev?Men alltså det låter sinnessjukt, särskilt som alla alltid säger att man ska skriva ett personligt anpassat CV och personligt brev till varje arbetsgivare. Jag antar att AF inte kan se ansökan till den individuella AG eller pratar med dem för att kolla att ansökan var allvarlig. Annars antar jag att man kan göra ett massutskick och bara ändra arbetstitel och namn på företaget.Och vad menas exakt med för lite aktiv? Det verkar variera otroligt mellan den individuella handläggaren - eller kallas de arbetsförmedlare numera?
Jag vet att min syster när hon LAS:ades ut som föreläsare på universitetet två år efter att hon doktorerat fick en påminnelse av sin handläggare, eftersom hon spenderat två eller tre månader på att skriva ett projektförslag, vilket är helt normalt för den sortens projekt. Men handläggaren backade när hon förklarat.![]()
Fast hur många timmar menar du att det tar att skriva ett brev?
Om man ska söka 10 jobb i veckan kan man ju se det som att man har fyra timmar på sig per jobbansökan. Det låter ganska rimligt.
Nja, inte om det ska vara personligt anpassat, det här jobbet, iofs hyfsat kvalificerat har jag skrivit på en vecka och anpassat både CV och brev. Och sedan skrivit om - och skrivit om. Aldrig att jag skulle kunna göra det på några timmar.
OK.
enda gången jag skrivit CV har det tagit ungefär tio minuter. Jag har haft sex olika arbetsgivare/arbetsplatser, och har lite extra universitetsstudier förutom yrkesutbildningen.
Imponerande!Jag är kanske en ganska hopplös person som över tänker, men har haft en del olika arbetsuppgifter och arbetsgivare och jag vill alltid maximera chanserna till ett jobb så jag skriver för långt och får sedan korta ner och skriva om.
Jag skriver ihop ett personligt brev på max en timme.Imponerande!Jag är kanske en ganska hopplös person som över tänker, men har haft en del olika arbetsuppgifter och arbetsgivare och jag vill alltid maximera chanserna till ett jobb så jag skriver för långt och får sedan korta ner och skriva om.
Egentligen är det inte CV så mycket som det personliga brevet, jag har ett standard CV och sedan ändrar jag lite för att anpassa så där har du rätt att det inte behöver ta så lång tid. Brevet däremot![]()