Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 543
Status
Stängd för vidare inlägg.
:crazy: Lämnat in sista hemtentan men jag förväntar mig nästan att få kompletteringar på den, jag känner mig extremt seg i huvudet och har fastnat hela tiden när jag har skrivit... Nåja allt annat är godkänt så en komplettering kan väl vara okej på en hel kurs... :angel:

Sitter fortfarande och filar på mitt CV och personliga brev. Läste någonstans att någon som var arbetslös av sin handläggare tvingades söka 10 jobb i veckan! Nu vet jag inte vad för jobb hen sökte, men det låter helt otroligt galet. :crazy:

Hoppas verkligen att det bara var en skröna.

Sitter fortfarande och filar på mitt CV och personliga brev. Läste någonstans att någon som var arbetslös av sin handläggare tvingades söka 10 jobb i veckan! Nu vet jag inte vad för jobb hen sökte, men det låter helt otroligt galet. :crazy:

Hoppas verkligen att det bara var en skröna.
Är nog inte helt omöjligt faktiskt
Men det är ju bra om de talar om vad som är godkänt innan man ska lämna in aktivitetsrapporte
Inte kul att få a-kassan indragen på grund av att man är för lite aktiv

Är nog inte helt omöjligt faktiskt
Men det är ju bra om de talar om vad som är godkänt innan man ska lämna in aktivitetsrapporte
Inte kul att få a-kassan indragen på grund av att man är för lite aktiv

Men alltså det låter sinnessjukt, särskilt som alla alltid säger att man ska skriva ett personligt anpassat CV och personligt brev till varje arbetsgivare. Jag antar att AF inte kan se ansökan till den individuella AG eller pratar med dem för att kolla att ansökan var allvarlig. Annars antar jag att man kan göra ett massutskick och bara ändra arbetstitel och namn på företaget. :D Och vad menas exakt med för lite aktiv? Det verkar variera otroligt mellan den individuella handläggaren - eller kallas de arbetsförmedlare numera?

Jag vet att min syster när hon LAS:ades ut som föreläsare på universitetet två år efter att hon doktorerat fick en påminnelse av sin handläggare, eftersom hon spenderat två eller tre månader på att skriva ett projektförslag, vilket är helt normalt för den sortens projekt. Men handläggaren backade när hon förklarat. :grin:

Det kommer att gå så bra så,,,,,,, :angel:
dentist3.jpg
:devil:

Men alltså det låter sinnessjukt, särskilt som alla alltid säger att man ska skriva ett personligt anpassat CV och personligt brev till varje arbetsgivare. Jag antar att AF inte kan se ansökan till den individuella AG eller pratar med dem för att kolla att ansökan var allvarlig. Annars antar jag att man kan göra ett massutskick och bara ändra arbetstitel och namn på företaget. :D Och vad menas exakt med för lite aktiv? Det verkar variera otroligt mellan den individuella handläggaren - eller kallas de arbetsförmedlare numera?

Jag vet att min syster när hon LAS:ades ut som föreläsare på universitetet två år efter att hon doktorerat fick en påminnelse av sin handläggare, eftersom hon spenderat två eller tre månader på att skriva ett projektförslag, vilket är helt normalt för den sortens projekt. Men handläggaren backade när hon förklarat. :grin:
Fast hur många timmar menar du att det tar att skriva ett brev?
Om man ska söka 10 jobb i veckan kan man ju se det som att man har fyra timmar på sig per jobbansökan. Det låter ganska rimligt.

Sitter och tycker att det är varmt.
Väntar på att få gå hem för dagen - men får vänta länge.
Idag började min arbetsdag ungefär kl 0730 och den slutar tidigast kl 2100.

Fast hur många timmar menar du att det tar att skriva ett brev?
Om man ska söka 10 jobb i veckan kan man ju se det som att man har fyra timmar på sig per jobbansökan. Det låter ganska rimligt.

Nja, inte om det ska vara personligt anpassat, det här jobbet, iofs hyfsat kvalificerat har jag skrivit på en vecka och anpassat både CV och brev. Och sedan skrivit om - och skrivit om. Aldrig att jag skulle kunna göra det på några timmar.

Nja, inte om det ska vara personligt anpassat, det här jobbet, iofs hyfsat kvalificerat har jag skrivit på en vecka och anpassat både CV och brev. Och sedan skrivit om - och skrivit om. Aldrig att jag skulle kunna göra det på några timmar.

OK.
enda gången jag skrivit CV har det tagit ungefär tio minuter. Jag har haft sex olika arbetsgivare/arbetsplatser, och har lite extra universitetsstudier förutom yrkesutbildningen.

Tjoho idkat lite livräddning i växthuset på tomatplantorna som har varit försummade. Mer jord och vatten och nu såg de ganska glada ut. Gurkplantan tror jag dock är bortom all räddning.:cautious:

OK.
enda gången jag skrivit CV har det tagit ungefär tio minuter. Jag har haft sex olika arbetsgivare/arbetsplatser, och har lite extra universitetsstudier förutom yrkesutbildningen.

Imponerande! :) Jag är kanske en ganska hopplös person som över tänker, men har haft en del olika arbetsuppgifter och arbetsgivare och jag vill alltid maximera chanserna till ett jobb så jag skriver för långt och får sedan korta ner och skriva om.

Egentligen är det inte CV så mycket som det personliga brevet, jag har ett standard CV och sedan ändrar jag lite för att anpassa så där har du rätt att det inte behöver ta så lång tid. Brevet däremot :banghead:

Imponerande! :) Jag är kanske en ganska hopplös person som över tänker, men har haft en del olika arbetsuppgifter och arbetsgivare och jag vill alltid maximera chanserna till ett jobb så jag skriver för långt och får sedan korta ner och skriva om.

Eller inte så imponerande.
Jag har ett yrke som är attraktivt; har egentligen bara sökt ett annonserat jobb en enda gång och det var för 18 år sedan.
Därefter har jag kunnat få tjänst där jag velat jobba, har "ett namn" lokalt och behöver därför knappt lämna referens eller något.
Skriver jag ihop en lista på jobben (har ett lite speciellt uppdrag och tillhörande vidareutbildning med mig) så brukar arbetsplatser tacka och bocka.
Jag bytte jobb senast i september: kontaktade två potentiella arbetsgivare, fick erbjudande om tjänst på båda ställen och valde bort det ena.

Egentligen är det inte CV så mycket som det personliga brevet, jag har ett standard CV och sedan ändrar jag lite för att anpassa så där har du rätt att det inte behöver ta så lång tid. Brevet däremot :banghead:
Jag skriver ihop ett personligt brev på max en timme.

Och när jag var arbetslös sökte jag nog tio jobb i veckan, detta utan krav från AF.

Hemma och vänder en snabbis. Nu är jag rejält less på den här vidriga värmen. Vill ha minst tio grader svalare och en jävla massa regn.
Bilen gav upp i morse igen så nu får jag köra på känsla med svarta mätare i ett par veckor innan det blir fixat. Ska nog gå bra om polisen sysselsätter sig på annat håll ;)

Smakade på citronkrämen som är i citronmarängpaj och marängen --> :d. Vilket egentligen var dumt, för själva pajen får jag vänta med tills gästerna kommer :mad:

Men eftersom min Andersson är bra på sitt jobb förutom att han inte nådde marängsmeten, men den får jag väl dubbla till nästa gång så får han arbeta snart igen :angel: :love:

andersson-knm-2-1-green(191363)_2_Normal_Large-1.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka