Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Linta Vad bra att polisen tog det på allvar, skönt att höra.(älskar att betala skatt ibland)

Riktigt obehagligt att du inte vet vem det är, gör ju det hela mera läskigt.
Se till att ha batteriet i telefon laddat ordentligt när du går ut, vet även att en del tycker det är skönt att ta med en extra telefon ifall vanliga skulle strula eller inte ha täckning.
Var rädd om dig och du vet att Bukemaffian aldrig är långt borta vart man än bor om det krisar.
(smiter ut i köket och kollar var jag har min stora tunga Skeppshult stekpanna ifall det behövs akut backup)
Om nån kommer hit som inte ska vara här så brukar jag först peka på skylten vid vägen som är en ej-infart med tilläggsskylt kamerabevakat område samt upplysa höga vederbörande att denne ska förpassa sig härifrån annars finns det en alternativ väg och då brukar jag peka på skorstenen från panncentralen. :devil:

skulle köpa glasögon. Hade som vanligt en rätt klar bild av vad jag ville ha. En expedit kommer direkt fram och vill hjälpa mig. So far so good. Jag försöker beskriva modellen jag är ute efter. Hon tar då fram en rödbrun cat-eye-båge. Jag bara "nej alltså jag vill ha en rundare transparent båge". Då tar tjejen fram en helt fyrkantig liten bågjävel. Då försöker jag peka på en modell jag gillar och bara "nåt sånt här men transparent då". Tjejen tar då fram en annan båge i fel form och färg.
Jag bara "ehhh ok tack för hjälpen, jag tror jag kollar runt lite själv här borta" :angel::cautious:
Går iväg lite smidigt och tjejen följer efter tills jag lämnar butiken. Kaozzz... :rofl:

@Marita73 jobbigt läge att inte kunna åka ifrån när man behöver. :(

Jag sitter och skriver och det kanske går lite bättre nu:
temporary-image1459438314762_56fd42fb2a6b2290c85d7458.jpg

Den råkade följa med hem när jag handlade på vägen hem efter att ha hämtat sonen på golfbanan... Tre timmar idag, skulle man kunna hoppas på att han blir golfproffs och vi kan leva på hans inkomster? :idea::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
Svar
2 001
· Visningar
98 908
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
82 83 84
Svar
1 670
· Visningar
51 474
Senast: sthu
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar