Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sanningen är att om en person avlider så finns det ofta en oerhörd mängd människor som skulle sakna personen.

Någon sa i DN i en serie om självmord att på varje offer går det hundra sörjande. Jag tror att det stämmer för de flesta av oss.

Skulle t.ex. vi på buke få reda på att du omkommit skulle väldigt många sakna dig. Vi har ju en relation - om än genom skärmen. Samma sak med dina arbetskamrater, stallkamrater - alla skulle sakna dig.

Vi ingår alla i en väv som hänger ihop. Brister en tråd så påverkas väldigt många.
Så sant!

Ditt inlägg påminner mig om en mycket personlig prat jag hade med en medarbetare för en del år sedan. Hon hade just mist sin mamma och kom egentligen för att be om några dagars extra flexibel arbetstid för att ordna med praktiska saker ifb med begravningen. Jag sa givetvis ja och föreslog att hon skulle utnyttja sina "välfärdsdagar" vi hade några sådana i min firma.

När hon reste sig för att gå sa hon, mamma har tur att jag är i livet, hon har iallafall en som saknar och sörjer henne. När jag dör har jag ingen, det är bara jag kvar. Vi pratade länge, det visade sig att hon var enda barnet till två enebarn och hon visste inte om några andra familjemedlemmar och själv var hon änka utan barn.

Hennes situation blev väldigt tydlig när hon drabbades av cancer och avled ett par år senare.

Jag samlade ihop avdelningen och berättade vad jag visste och med hjälp av två väninnor till henne som kontaktade företaget för att höra om någon ville komma i begravningen så att det skulle bli några fler än dom två plus deras män kunde vi ge henne en fin begravning och den speglade verkligen hur många som sörjde och saknade henne.

No man is an island:heart

Skönt att det är fler som är vakna fast de borde sova.
Jag har i alla fall kommit i säng men surfar via telefonen :)
Nattugglorna regerar! :banana:

Undrar om jag ska krypa ner och lägga mig eller som jag brukar säga, gå och hänga mig eftersom jag sover i hängmatta och har kastat ut sängen för gott. :p

Jag är inte ett dugg trött, och nu gjorde du mig sugen på nåt Dobbis. :arghh: :meh:

*Släntrar ut i köket och steker ett ägg till en äggmacka och värmar på tevatten.* :d

Är också vaken. Läst senaste ulvleken och ser ut såhär nu :confused: för det där var förvirrande :p

Skyller på att jag inte kan somna på at jag inte tagit sömntablett, bara ångestdämpande. Tycker effekten blir sämre om jag tar varje kväll så vill gärna ha ett uppehåll en eller två nätter i veckan.

Vaken en stund och hoppas att mediciner ska göra lite nytta så att jag går sova ett par timmar till... tvärtäppt och feber och hosta... Härligt värre...

Har ar klockan bara straxt efter 9 men det kanns betydligt senare. Bada hundarna sover djupt, jag har gjort marinad till morgondagens middag och maken diskar just efter min framfart. (sa praktiskt att ha olika arbetsuppgifter:p) Det ar nog dags for en mugg tea innan sangen kallar. :)

Idag har jag vaknat på fel sida sängen :down::meh: Tyvärr har karln fått höra det också, snäsig och lättirriterad :o Hoppas han står ut.. Är väl lika bra att visa dom sidorna tidigt i förhållandet så han inte blir förvånad ;)
Frukost intagen, han har åkt iväg för att försöka åka längdskidor. Han ska ju då köra Engelbrektsloppet 14 Februari, och Vasaloppet öppet spår den 28 Februari. Än har han inte stått på ett par skidor denna vintersäsong... :cautious::rofl:
Nu ska jag sätta igång med västen igen, hann inte klart med den igår :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 908
Senast: Sonic76
·
Svar
1 999
· Visningar
55 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser