Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem och hittade lönebeskedet från kommunen. Hade lyckats förtränga att jag hade en massa timmar att få lön för.

Ett gäng tusenlappar. Blev så glad att jag nästan släppte en tår. Har haft lite ångest för att jag knaprar på bufferten som redan är naggad och för den här månaden är dyr.

Nu är det inga bekymemr längre :D

Äter plocksallad från affären och försöker motivera mig att påbörja den sista uppgiften i fristående kursen. Jag ska läsa en persons arbete och skriva en opponering på max en sida, inlämning senast vid midnatt. Har skjutit på det nu när nacken krånglat för mig, men deadline närmar sig så nu får jag bita ihop och få det gjort så jag med gott samvete kan lägga mig ner i soffan igen efteråt.

Ridskola med avramlingsfika, sen direkt till loppisen. Vi skulle ju inte ha nåt direkt, ändå kostade det 735:- :o men då är det tre kassar med kläder och skor, en sminkdocka, en barngitarr, en trapets och lite andra leksaker. :up: Sen hem till middag :d nu är jag helt slut! Imorgon väntar volontärjobb på loppisen 8:30 - 13. Jag ska troligen sitta i snabbkassa = högt tempo hela dagen!

Nu har jag, mamma och syster varit på kyrkogården och valt ut plats där Rune ska få sin sista vila. Det blev ett stenröse där det även finns plats för mamma så småningom. Jisses så jobbigt det var :cry:

Jag har världens bästa medryttare/grannar. När jag kom hem hade de skurat badkaret och börjat fylla plus tittat till både lösdrift och hästar :heart

Min kompis Sandra skulle ha kommit idag och stannat över helgen men hennes bil har krånglat så det blir inget tyvärr. Så nu ska jag äta tacos själv här hemma. Tur det är gott iaf!
:heart :heart :heart

Tack :heart Förnuftsmässigt vet jag att det är så men känslor följer ju inte alltid förnuftet. Personalen med chef är underbara och har verkligen aldrig fått mig att ha dåligt samvete, det kommer som sagt från mig själv.

Vad andra säger är en annan femma :meh: Genomgående för dem är att de inte har någon dement släkting :grin:

Typiskt med andra ord, jag kan ju säga som så här att med en förälder som försökte vara där och istället körde in sig själv i väggen där det egentligen inte spelade någon roll för personen i fråga så hade det varit bättre utan de där täta besöken (för personen själv, för den dementa spelade det som sagt var ingen roll).

Som någon som har jobbat på demens boende kan jag säga att det är guld värt med besök när de boende kan hantera det och rent av lidande för de boende när de inte kan det.

Sitter och funderar på var alla snygga 35 åringar jag alltid dreglar över har tagit vägen :confused: Plötsligt finns bara antingen dom som är 5-10 år yngre eller 15-20 år äldre på dejtingsidan :crazy: Känns lika fel båda två. Funderar på om jag blivit gammal utan att veta om det? Nog för att jag ser en aningen sliten ut på morgonen innan jag fått i mig kaffet men sen tycker jag nog att jag duger.... :cautious:

Sen klurar jag på om jag vågar ta ett glas vin i kväll i stället fastän jag vet att det nog är smartare att ta smärtstillande och försöka bli av med sista huvudvärken men nu har jag varit sugen på vin i över en vecka! :arghh:

Och så har jag lagt intresseanmälningar på två boenden. Får svar i nästa vecka. Det ena ligger i närheten av jobbet, bra läge, bra hyra och inflytt redan i mitten på nästa månad. Kan inte låta bli att hoppas jag får den :nailbiting:

Sitter och funderar på var alla snygga 35 åringar jag alltid dreglar över har tagit vägen :confused: Plötsligt finns bara antingen dom som är 5-10 år yngre eller 15-20 år äldre på dejtingsidan :crazy: Känns lika fel båda två. Funderar på om jag blivit gammal utan att veta om det? Nog för att jag ser en aningen sliten ut på morgonen innan jag fått i mig kaffet men sen tycker jag nog att jag duger.... :cautious:

Sen klurar jag på om jag vågar ta ett glas vin i kväll i stället fastän jag vet att det nog är smartare att ta smärtstillande och försöka bli av med sista huvudvärken men nu har jag varit sugen på vin i över en vecka! :arghh:

Och så har jag lagt intresseanmälningar på två boenden. Får svar i nästa vecka. Det ena ligger i närheten av jobbet, bra läge, bra hyra och inflytt redan i mitten på nästa månad. Kan inte låta bli att hoppas jag får den :nailbiting:

Vin = kör hårt!

angående män, de försvinner i verkliga livet också i den åldern. Inte bara på nätet :cautious:

Vin = kör hårt!

angående män, de försvinner i verkliga livet också i den åldern. Inte bara på nätet :cautious:
Alltså jag är 32, och vill väl träffa nån typ mellan 30-39 men det verkar ganska kört O_o
Jag är inte särskilt kräsen om man funkar bra ihop men några krav har jag allt :angel:

Alltså jag är 32, och vill väl träffa nån typ mellan 30-39 men det verkar ganska kört O_o
Jag är inte särskilt kräsen om man funkar bra ihop men några krav har jag allt :angel:

Jag är 32 jag med. Det är på många sätt en bättre ålder än att vara runt 20 att vara singel i, men hårdare i andra.

Jag erkänner glatt att jag inte har någon aning om åldern på den nya förmågan, och tills igår inte hade någon aning om namnet (jag körde lite stenhård internet stalking trots att jag inte hade någon aning om namn :rofl: Jag hoppas att jag hittade rätt person).

Jag är 32 jag med. Det är på många sätt en bättre ålder än att vara runt 20 att vara singel i, men hårdare i andra.

Jag erkänner glatt att jag inte har någon aning om åldern på den nya förmågan, och tills igår inte hade någon aning om namnet (jag körde lite stenhård internet stalking trots att jag inte hade någon aning om namn :rofl: Jag hoppas att jag hittade rätt person).

Ja så kan man ju oxå göra om man vill hitta någon :D
Om han inte rättade dig så kan vi gissa att du har rätt namn i alla fall ;)

Helvete också, jag köpte ny orkidé i onsdag gjorde allt man ska göra enligt konstens alla regler och idag hittade jag första vissnade blomman. Alltså vad pågår här. Jag ställde tom stor hink med vatten just vid orkidén så det skulle kondenseras och bli lite högre luftfuktighet + öppnade det andra fönstret på glänt för att det skulle bli svalare. Ingenting hjälper. :arghh: :rage: :banghead:

Nu har jag ställt den i ett annat fönster som är mycket svalare. Jag ger upp. Är det någon som vet något om en annan blomma som är hög - mycket höga fönster så låga blommor är inte snyggt. Helst ganska tåliga vad gäller värme och sol? :confused:

Jag tror jag lägger ner allt vad kärlek heter för i kväll efter kommentaren "hanterar du äldre män lika bra som du hanterar hästar?"
:crazy: :yuck: :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka