Sv: vad heter sederingstabletterna?
Men vet måste oavsett ha sett katten.
Jag förstår som andra inte varför du inte bara fångar in katten, låter veterinären sedera den och sen rakar, undersöker (öronproblem är jättevanligt!), och varför inte kastrera den när den ändå sover?
Du kommer knappast med tabletter ens om du fick (jag utelämnar medvetet namnet) kunna raka en 'vildkatt' med hemmasedering.
Jag tog hand om en vildkatt. Handmatade dem såpass att den kom fram och tog mat. Sen lurade jag in den i en bur jag fick låna av veterinären, och sen kunde vet mkt enkelt och utan nämnvärd stress för katten ge den en spruta genom buren, och så fick den vara ifred tills den somnade. Sen kunde man enkelt undersöka öron, tänder osv och vaccinera + kastrera.
För, även om katten pyser iväg igen, så är då där ute en KASTRERAD vildkatt iaf, som är vaccinerad och har en bättre chans att klara sig.
Om du på allvar menar att skulle ngt upptäckas som inte var bra skulle ni avliva (hurdå om jag får fråga om du vägrar vet, skjuta den?), så för att uttrycka det hårt - avliva katten nu. Det är helt garanterat någon form av besvär med en söndertovad vildkatt. Som sagt det är mer regel än undantag de har öronproblem. Behandlingsbara för det mesta, men det kräver veterinär undersökning och ett recept, och vill du inte kosta på katten de hundralapparna ens så..