vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

JO, jag konstaterade att Tussen var en hona, men jag ville bara veta lite mer om det här med att hanar inte kaunde se ut som hon. Och det fick jag ju svar på. Och ja, det är lite snurrigt för en person som inte kan något om det.

Så tex Sotis hade inte kunnat vara en hane efterosm hon inte bara är röd utan även vit? * kollar om jag förstår*

Jag tycker att Tussen är vacker!!

Dom vi har nu heter Cleo och Dallas.
Dom vi hade innan hette:
Emil "Mille", Smoockiey Ringo "Plutten, bebis", Frida, Soties

Vitt har inget med färgen att göra, precis som skimmel på hästar så bleker det vita grundfärgen. Vita fläckar är alltså bara ett tillägg på den riktiga färgen. Min Yoga är svartvit. Hennes genetiska färg är svart och sen har hon ett anlag som gör henne fläckig.

Kattens färg är antingen rödpigmenterad eller svartpigmenterad. Dom är för sig och sitter aldrig på samma kromosom. Kattens färg sitter alltså alltid på x-kromosomen, vilket gör att en hane, som ju bara har en x-kromosom, bara kan ha en färg. Dvs röd ELLER svart. En hona däremot kan ju ha svart på den ena x-kromosomen och rött på den andra, då blir den sköldpaddsfärgad. Alltså är en hane som är sköldpaddsfärgad inte kromosommässigt korrekt, eftersom den måste ha 2 x-kromosomer=onormalt på hanar.
Vitfläckigheten är ett anlag som ligger ovanpå och har inget med kön att göra.

Vi har haft en Egyptisk Siames när vi bodde i Saudi som hette Gozan.

Sen skäms jag lite över detta vi har haft en till, som jag inte kommer ihåg vad den hette :angel: Missy tror jag

Senast ändrad av en moderator:

dubbel posta....

Senast ändrad av en moderator:

Kajsa:love:

förut hade vi bagheera(kissen), tussan, julia, nisse, sorella, och ma och pa hade en katt som hette trazan förut

SkorpSmulan skrev:
Min kisskatt heter Aska
{06d19404-622e-42f0-a47e-256acdafeea9}.jpg
shit hon är ju aslik min!
bakgrundsl.jpg

Shadow :love: Det hette min första perser, världens finaste kisse. Lillebror hette Jasmine, hur det nu kunde komma sig :D

Har oxå en kissehona som heter Cosmos, hon är sköldpaddsfärgad och hur gosig som helst, sen har vi en hankatt som heter Demon(eng.uttal) han är ljusorange och älskar när man bär omkring 5 kg katt i famnen, ALLTID. :love:

Polly & Sally ;) var väl inte överdrivet förtjust i Polly från början (namnet alltså, inte katten;p) ville ha nåt lite mer "ovanligt" men var jag & sambon som skulle komma överens & så fick det bli så. :] & nu gillar jag det mycket bättre :p

Mina katter heter
Pyret (kallas även pluttan, skruttan mm)
Tarzan (kallas även Trazan, skrutten, plutten och apan)

<---- Tarzan

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 474
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka