vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

*knapplån*

Vilken gammal tråd ni drog upp! :D

Hursomhelst så heter mina ögonstenar - Alfons, Alva, Lucifer och Melissa. Hade även två småttingar som hette Milla och Molgan, men de har båda vandrat vidare till högre makter...R.I.P....

Jag tror nog att ni bör kolla efter noggrannare på Tussens bakdel. Han är till 99% säkerhet en hon.

Senast ändrad:

Mina katter har tyvärr minskats med en (Fia, saknar dig) och ökats med en, Yogas dotter S*Lisuanto's Abiding Addiction, eller Abbie till vardags. Världens sötaste brittflicka!!

Zita heter vår misse, en svartvit bondkatt. Även känd som busmisse, terrormisse och attackatten. Eller Zitavännen i keligare stunder.

De hanar som finns är väl sterila?? Har jag för mej att jag läst :)

De flesta sköldpaddshanar har två x-kromosomer, och borde vara sterila ja. Anlaget för färg (svart eller röd) sitter på x-kromosomen, och eftersom normala hanar bara har en kan de bara ha en basfärg.

Hos oss bor "Maja" (Lucky Chiang Mai) och "Hanoo" (IP/IC Yang Chen Ma Hoo Who's, DM)

Min katt som syns på min avatar heter Skinny , döpt efter bandet Skinny Puppy samt sin kroppstorlek...

Putte är snart en i wiklundarnas familj, då kommer han heta Roger i försäkringspapprena men kallas för Putte ;)

malinwiklund skrev:
Putte är snart en i wiklundarnas familj, då kommer han heta Roger i försäkringspapprena men kallas för Putte ;)

:eek:

*Gömmer Putte*

Det är bara för att jag måste fullborda kattsamhället här hemma så att jag kan sjunga "Roy och Roger har en mack ihop" :angel:

Vore rätt vackert.

Men oroa dig inte, han får kallas putte i alla fall. :D

Sassy skrev:
De flesta sköldpaddshanar har två x-kromosomer, och borde vara sterila ja. Anlaget för färg (svart eller röd) sitter på x-kromosomen, och eftersom normala hanar bara har en kan de bara ha en basfärg.
Kan du inte vidarutveckla det lite grann för mig? Jag förstår inte riktigt? :o :D Det är Swintoo och Mormor Katt som är föräldrar till Tussen.

Konstaterade du inte att Tussen var en hona iaf?
Normalt är en hankatt enfärgad, dvs den har bara en basfärg. Honkatter kan vara enfärgade om de har samma färganlag på sina båda x-kromosomer, men de kan också vara sköldpaddor, och det beror på att de har olika färganlag på de två kromosomerna. Honor har ju kromosomuppsättning xx och hanar xy. Basfärgen finns bara på x-kromosomen. I enstaka fall blir det fel, och en katt kan få xxy eller xyy. I båda fallen blir det hanar. Att en katt har xxy märker man bara om den blir sköldpaddsfärgad, xyy vet jag inte hur det ligger till med hos katter, men jag vet att man konstaterat "gorillatendenser" (bla ökad våldsbenägenhet) hos män med xyy, de får helt enkelt för mycket hormonpåverkan från sig själva.

Snurrigt??

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 475
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka