vad heter dessa små "spännen"?

Arrows

Trådstartare
jag känner att det kanske är en jätteirriterande fråga men eftersom jag behöver veta det och google inte är min vän just nu så frågar jag här istället :)

vad heter dessa metallbitar?
spaumlnne_zps7eb556e2.jpg


man använder dem som synes till att klämma ihop rundsnören, behöver man någon sorts maskin till detta eller gör man det själv med typ en tång?
 
Sv: vad heter dessa små "spännen"?

Med viss osäkerhet säger jag att det kallas dubb, och borde väl gå att få dit med en tång beroende på storlek/tjocklek?

/hallonsaft som inte är helt hemma i området men tror sig ha en aning ändå
 
Sv: vad heter dessa små "spännen"?

Beroende på vilken användning du är ute efter så kan man kapa vanliga metallrör och få samma funktion ( pressar med verktyg för att pressa kabelskor)
Man kan både klämma ihop dem genom att banka på dem med hammare eller använda verktyg som klämmer åt på rätt sätt.
Namnet kan jag tyvärr inte svara på

Dessa finns dock på elsidan och funkar skapligt till rep
verktyget https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-550-10&toc=20021
själva hylsan https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=48-214-77&toc=19986
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: pepp
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 900
Senast: nyttnick
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
763
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 553
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp