Vad heter denna färg?

Re: Tillägg

Ja, ålen går in i manen tror jag, om jag begriper det hela rätt. Han är mörk i manen iallafall. Ovansidan är gräddgul, mörkgrå inuti och under samt solblekt rödbrun. När han är/var sitt mörkaste jag, ser/såg man ibland ganska tydliga ränder på benen.

Skimmel född vitblack.
Han är black, det syns på de gamla bilderna där manen är tvåfärgad (en gulbrun har enbart svart man), men han ser alltför lus ut för att vara brunblack. Alltså vitblack (vilket är brunblack med gulanlag) avblekt till skimmel på de senare bilderna.
Han är inte perlino, och inte isabell, i sådana fall skulle han omöjligt kunna ha så mörk man som på de äldre bilderna.

Vad roligt, det tror jag på. :) Jag skall prata med matten, vi har ofta spånat och spekulerat, nu verkar de flesta vara överens om att han är skimmel född vitblack. :banana:

Kolla gärna upp stamtavlan, för säkerhets skull. För att det ska vara möjligt för honom att vara vitblack så msåte någon av hans föräldra ha både blackanlaget och gulanlaget, inget av dessa kan bäras dolt. Visserligen så är ju minst en av hans föräldrar skimlar, vilket kan försvåra lite, men kolla längre bak i stammen. Gulanlaget och blackanlaget måste finnas där.

Liknande trådar

Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
275
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 988
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Cactus
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama