Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: 3små mackor, gröt (på 1dl havregryn)
Lunch: En skål gryta (köttfärs/krossade tomater/paprika/zucchini)
Middag: 4st knäckemackor m. tonfiskröra (tonfisk i vatten/rödlök/lätt creme fraiche)

Hur mycket mat är det här? Helt borta i huvudet. Lite? Lagom? Mycket?

Jag tycker det låter rätt lagom jag, även om jag personligen nog hade valt att göra huvudmåltiderna lite mindre och istället ta ett mellanmål emellan. Men så är jag också en sådan som äter väldigt lite åt gången och därför måste äta oftare. Du kan nog gott äta en skål fil/yoghurt eller sådär innan du lägger dig om du vill ha något mer att sova på.

Mellis: Ett äpple och en matmuffin

Vad snackar vi för matmuffin, hur gör du dem liksom? Lät gott!

KL

Dagens:

Frukost: Havregrynsgröt med äpplebitar, kaffe med mjölk.

Lunch: 1 dl keso med några vindruvor, en avocado med salt samt ett glas päronjuice.

Fika: En blåbärsmuffin, en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Hemlagad lasagne med ketchup, ett glas mjölk.

Mellis: En nybakad grahamsbulle med smör, en kopp varm choklad.

Bra! Ska nog ta mig en skål gröt faktiskt, är himla hungrig.
(Sen har jag iofs ätit VÄLDIGT mycket senaste veckorna, så min mage är van att få massor av mat hela dagarna. Försöker få in lite bättre vanor.)

Just den satsen muffins var gluten och laktosfria, min mage var kaos ett tag. Nu är jag bra men har fortfarande kvar i frysen :). Så de är gjorda på kokosmjöl, majsmjöl, ägg, sojamjölk och frön, i princip.
Annars brukar jag göra matmuffins på liknande sätt som vanliga muffins, men tar bort sockret och minskar fettet. Brukar ha fullkornsmjöl och filmjölk i smeten. Lite mer frukost-aktiga brukar jag ha i blåbär eller äpple&kanel, mer matiga kanske ost&oregano tex :d jag äter inte så mycket kött men skinka och sånt är gott också! Det går att lägga i lite vad som helst :D Supersmidigt att ta med sig en som mellanmål! Jag har dem i frysen (har silikonformar), plockar ut en kvällen innan och ställer i kylen, ner i väskan på morgonen :)

Lightzone: Verkar vara en vettig mängd mat, lite mindre än jag ätit idag kanske. Jag skulle säga att du gott kan äta lite mer utan att det är för mycket :) Lita på din hunger, har också ätit jäääätte mycket mer än jag behöver senaste veckan/orna, men min hunger är inte helt ur balans ändå. När jag äter för mycket är det snarare suget som styr, hungern har inte så mycket med saken att göra :p

Skönt att höra :) Helt tappat kollen på hur mycket som är mycket just nu.
Men gröt är ju både gott och bra som 'fylla på'-mat iaf!

Frukost: Tunnbröd med en skiva ost
Lunch: Tacogratäng
Mellis: Några vindruvor (dom hade nog gått åt helt om jag inte hade varit så upptagen denna eftermiddag :angel: )
Middag: Håller på å fixar fisk med standarden överdriven mängd scharlottenlök igen, nån som ser ett tema på min fisk konsumtion?

kl

idag

frukost två rostade mackor, den ena med ett kokt ägg på, den andra med hälften mjukost och hälften vegansk hårdost och så körsbärstomat + en kopp té med lite grädde i
lunch tre rostade mackor, två med kokt ägg och en med vegan-ost, körsbärstomat och gurka
mellis en rostad macka med kokt ägg + en kopp té med grädde i
middag en köttbit med kokt sparris och äpple. :d
efterrätt smoothie på nektarin och mellanfil + en handfull bondgårdskex

Haha, ny besatthet nu...:D;)

//r

Jag behöver en ny besatthet nu, jag börjar bli less på min scharlottenlök. Eller så är det ett tecken på att min kropp mår bättre och bättre :)

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äpplebitar, kaffe med mjölk.

Efter gymmet: En handfull vindruvor, två glas vatten.

Lunch: Två grova mackor med salami, ett glas iskaffe.

Fika: En bit cheese cake (äntligen är den slut!)

Middag: Pasta med tonfisksås, sallad och ett glas mjölk.

Under kvällen: Olika sorters ost; Gruyère som doppades i flytande honung (så. himla. gott.), Boursin som breddes på salta kex, Saint Agur som åts tillsammans med vindruvor, Brie som åts som den var osv... Och så ett litet glas rödvin.

Mina besattheter byter av varandra av sig själva utan att jag behlver tänka på det. Kanske blir likadant för dig, spännande att se vilken din nästa besatthet blir. :D;)

//r

KL

Lyxdag idag :D

Frukost: En grahamsbulle med smör, en skål mangoyoghurt och en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Indisk buffé :love: Så lite chicken korma, lite tikka masala, lite pakora, lite saffransris, lite vanligt ris, lite papadam, lite naanbröd etc etc etc... Ett glas Fanta att dricka.

Mellan: En cappuccino

Middag: Antipasto till förrätt, pasta med lammkorv, tomat & fänkålssås till huvudrätt och brownie med vaniljglass och amarettopopcorn till efterrätt. Två stycken Bellini att dricka till detta.

Så. Himla. Mätt.

Kl. Frukost var ett Njallabröd med ett kokt ägg och kaviar. En skål med kesokvarg och äppelmos. Kaffe med mjölk.
Ingen lunch.
Chococcino och negerboll som fika.
Middag var vegopuckar, kokt potatis och ärtor/majs/paprika.
Sen har det blitt lite ost, vindruvor och ett Njallabröd med leverpastej.

KL

Frukost: Havregrynsgröt med russin, kaffe med mjölk.

Lunch: En grahamsbulle med smör & salami, två kex med vitlöksost samt ett glas juice.

Fika: En Magnum Double, en kopp kaffe

Middag: Limekyckling med ris och tomater, vatten.

Mellis: Ett halvt Kexchoklad, en klase vindruvor och en kopp te med honung.

kl

idag

frukost två rostade mackor med kokt ägg (mums!) och en kopp svart kaffe
lunch en Easy life-måltidsbar Caramel
mellis en rostad macka med ett kokt ägg, en kopp svart kaffe

//r

Frukost: 2 st rostade
Lunch: Pannkakor med drottningssylt
Mellis: 1 st matmuffin
Middag: Blir tacogratäng

Fin matdag har inte haft tid alls.

Frukost: Äggmacka
Lunch: Tacogratäng
Mellis: 1 bulle och en cola
Mellis 2: Lite fil med musli
"middag": Picnic på det vi fick potatissallad, bröd, nån mjukost, smaksatt vatten, fanns lax oxå men det äter inte jag

Frukost var grahamsgröt med äppelmos och en kvarts skiva kebnetunnbröd med smör och ost. :) Låter lite, men Kebnebrödet i vanliga fall är lika stort som hönökaka :p

Frukost: 2 rostade mackor med mini-keso och en kopp PG-tea
Mellanmål: 1 äpple
Lunch: Kycklinggryta med ris

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 424
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 993
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama