Vad har ni?

gaski

Trådstartare
Är på jakt efter ett huvudlag åt mitt hackamore.
Har prövat en del, med de blir för långa. :confused:

Har just nu ett gammalt huvudlag, och visst det funkar ju. Men det är ju så att de är brunt, och hackamoret är svart :/ :eek:

Och en till fråga, hur mycket ska man spänna kindkedjan? Och det är väl till låtet att tävla i fipo klasser med det?

/Caroline :idea:

Sv: Vad har ni?

Jag har en vanlig nackrem som jag gjort lite fler hål i helt enkelt. Kinnkedjan ska vara så pass spänd att det blir en vinkel på 45 grader till skänklarna när du "drar" i tyglarna.

På min medryttarhäst fick vi använda ett gammalt ponnyträns, funkade superbra!
Annars är det väl bara att göra extra hål.

Jag köpte huvudlaget som är till stigbett på Hööks och gjorde fler hål.
Funkar hur bra som helst. 99 kr kostade det.

Jag plockade ihop två träns till ett. Nackstycke från fullstort träns samt sidostycken från ponnyträns. :)

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 693
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 644
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 085
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?