Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för hundar?
Varför valde ni denna rasen?
Tränar ni till något speciellt?
Vad har ni för hundar?
Vad har ni för hundar?
Jag har 3 st golden retriever.Vad har ni för hundar?
Vi skulle skaffa en vuxen omplacering, jag var inne på staby, schäfer och dobbis. Tyckte att golden verkade riktigt tråkig och inte alls vad jag var ute efter. Men så blev det att vi tittade på en golden trots allt och han flyttade in.Varför valde ni denna rasen?
Den äldsta, som vid 6 års ålder äntligen landade med fötterna på jorden är idag en sällskaphund. Vi klickertränar trix, viltspårar under säsongen och han har gått praktiskt eftersök. Men han är mest bara sällskap.Tränar ni till något speciellt?
Golden RetrieverVad har ni för hundar?
Vi ville ha en kärleksfull vänlig hund som kunde bli dotterns bästa vän. Vi hade inte bestämt att det skulle bli just en golden men sen kontaktade hennes uppfödare oss och tyckte att hon hade en vuxen hund som skulle passa våra behov. Dottern har behov av lite extra trygghet så det var viktigt att det var en lugn och sansad hund som vill vara med människor. Och så fick vi hem vår hund.Varför valde ni denna rasen?
Hmm...inte direkt. Hennes jobb är i första hand som 'terapihund' (light-versionen då alltså, hon är inte utbildad) till min dotter.Tränar ni till något speciellt?