Vad har ni under padden???

Sv: Vad har ni under padden???

Jag har en tjock pad från Proffecionals Choice. Dyr, men samtidigt värd varenda krona!!

Jag har köpte den begagnat.
Det är en westernfilt men som är väldigt tunn. Perfekt att ha under då den är dassig i färgerna.

Renskinn-outstanding!!!!
Var har du fått tag på det? Och går det att tvätta och hålla rent bra?

Går ej att tvätta (vad jag vet). Men om man borstar av/rufsar till det lite om det blir blött är det inget problem, tycker jag. Håller med om att det är jättebra, speciellt på vintern om hästen har känslig vinterhårrem. Inga avskavda hår!

Jag köpte mitt från en hästaffär på nätet. Finns även sydda paddar/vojlockar att köpa ngnstans, men det skulle jag ej lägga pengar på. Renhåren slits med tiden, så känns inte värt att lägga för mkt pengar.

Senast ändrad:

om det är en sån som jag tror (AirRide eller vad de heter?), har man bara en sån (mer än 2 cm tjock). De har merino-ull på undersidan och ull'garn' på översidan. Jag har inte vågat mig på att tvätta min i tvättmaskinen, eftersom försäljaren sa att översidan eventuellt inte klarar det så bra. Hon förslog att man tvättar undersidan för hand. Funkar rätt OK med hästschampoo och en vattenslang och padden upponer över en sadelbock, men vore förstås smidigare att tvätta i maskin...

TACK för förklaringen! :rofl: Jag fick totalt hjärnsläpp och Ja det är en AirRide-nånting.

Jag har faktiskt inte tvättat min pad någon gång, bara bortstat bort hår osv.

Nää... Det fastnar ju hår givetvis men jag har en utomordentligt bra borste för det ^^

Det finns jättebra neoprenepaddar, men dom är inte gratis, har två olika av märket prochoice, neoprene som innehåller miljaarder luftbubblor, och med extra förstärkt frami för att dämpa trycket som blir, när man fångar en kalv...eller en dummy, finns utan också, för vanlig ridning. Annars gillar jag nålstucken ull, men dom blir lite äckliga efter ett tag, svetten gror in hur mycket man än blötlägger och skrubbar, neoprenepaddarna är bara att spola av och gå över med sandpapper nån gång för att hålla porerna öppna sas.
Mvh Mia

Det finns jättebra neoprenepaddar, men dom är inte gratis, har två olika av märket prochoice, neoprene som innehåller miljaarder luftbubblor, och med extra förstärkt frami för att dämpa trycket som blir, när man fångar en kalv...eller en dummy, finns utan också, för vanlig ridning. Annars gillar jag nålstucken ull, men dom blir lite äckliga efter ett tag, svetten gror in hur mycket man än blötlägger och skrubbar, neoprenepaddarna är bara att spola av och gå över med sandpapper nån gång för att hålla porerna öppna sas.
Mvh Mia

Det blir inga skavda hår från neporenpadden eller?? Blir hästen mer svettig med en sån pad??:)

Hej igen, måste fått ett riktigt hjärnsläpp igår...paddarna jag har heter inte alls prochoice -proffessional choice utan Form to Fit, virrig, har nog med åldern att göra.... Som svar på skav och svett, nej jag upplever att dom får mindre problem med skav eller rättare sagt inget alls, medans dom fluffiga luddpaddarna ger naggad päls och konstiga svettfläckar. Tycker inte hästen blir mer svettig, däremot så stannar svetten på hästen tills du tar av den istället för att "fylla" padden med svett. Ja jag tycker dom är superbra har använt den typen i nästan femton år och har aldrig haft problem med skav el liknande.
Mvh Mia

Hej igen, måste fått ett riktigt hjärnsläpp igår...paddarna jag har heter inte alls prochoice -proffessional choice utan Form to Fit, virrig, har nog med åldern att göra.... Som svar på skav och svett, nej jag upplever att dom får mindre problem med skav eller rättare sagt inget alls, medans dom fluffiga luddpaddarna ger naggad päls och konstiga svettfläckar. Tycker inte hästen blir mer svettig, däremot så stannar svetten på hästen tills du tar av den istället för att "fylla" padden med svett. Ja jag tycker dom är superbra har använt den typen i nästan femton år och har aldrig haft problem med skav el liknande.
Mvh Mia

Va bra! Då blir jag lite klokare!! :idea::rofl:

Nä, precis vad jag tänkte. Plus att den är ju inte "hal" direkt. Känns som den borde luggas...? Jag har sett så många varianter på paddar i neopren bara så jag undrade om någon verkligen använder dom.:)

Med en yllefilt under fungerar det väl bra. Jag menar bara att neopren närmast hästen inte är något jag skulle ha.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
667
Senast: Smultron
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 523
Senast: Marita73
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 634
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka