Vad har ni under padden???

Sv: Vad har ni under padden???

Närmast hästen har jag ett äkta lammskinn, sedan en lite tunnare pad och överst en filt i ull.

Jag har oftast en mayatexfilt i ull, en svart gelpad och sedan sadeln.
Jag har en filt i tjock bomull som jag använder ibland men som oftast blir det mayatexfilten.

Är det någon som använder en pad av neopren (tror jag det stavas) närmast hästen. Finns ju massor av varianter av dessa men dom ser ju inte så bekväma ut att ha direkt på pälsen.....:grin:

Neopren andas ju inte så att ha det närmast hästen är väl inte att föredra.

Neopren andas ju inte så att ha det närmast hästen är väl inte att föredra.

Nä, precis vad jag tänkte. Plus att den är ju inte "hal" direkt. Känns som den borde luggas...? Jag har sett så många varianter på paddar i neopren bara så jag undrade om någon verkligen använder dom.:)

Det är flera i mitt stall som använder såna. De tycker att de är smidiga att hålla rena (bara att spola av när de blir smutsiga/svettiga). Jag tror att de blir svettigare än 'normala' pads...

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
667
Senast: Smultron
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 523
Senast: Marita73
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 634
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka