Vad har ni på väggarna?

Mirre

Trådstartare
Ni som har något på väggarna :p vad är det?
Skulle gärna göra om lite här hemma, just nu är det ganska kalt på väggarna och det ser så tråkigt ut. Är lite emot massproducerad konst som alla har, men behöver ändå lite inspiration.

Vi fotar massor så tanken har varit att sätta upp våra foton på väggarna.
Men kanske på något lite annorlunda sätt. Någon som har någon ide?
Ska försöka komma ihåg att fota någon dag så ni får se hur det ser ut nu.

Sv: Vad har ni på väggarna?

På mina väggar har jag främst filmaffischer. Älskar film och har just nu 4 inramade filmaffischer på väggarna i lägenheten;
The shining, Clockwork Orange, À bout de souffle och den här:

black_swan_international_poster4.jpg

Sen har jag en oljemålning på min hund i popart-stil och ett tryck av Judy Kaufmann som jag ramat in:

73077_450336705562_539365562_6081675_1670231_n.jpg

26_identical-twins.jpg

Och en helsida jag rivit ut ur DN med bandet Serenades, också inramat.

I köket hänger även två inramade foton med Stockholmsmotiv, annars har jag en hel del foton som dock inte hänger på väggarna utan står i hyllor, på fönsterbrädet, nattduksbord, byrå etc.

Jag har mängder av egna foton samt äldre släktfoton uppsatta, men jag besparar er bilder på dessa då jag inte riktigt är nöjd med upphängningarna, lite snett och vint.;)

Men jag kan bjuda på lite annat av det jag har på väggarna. Först ut en bild på hur en av väggarna i köket ser ut. Hästbilderna är säkert från 20-30-talet kanske äldre, dock har två av dem nyare ramar. Klockan är ny, men som synes är betten av äldre modell:

PB240003.jpg

En ganska stor oljemålning med otydbar signatur, gillar känslan i den, tyvärr gör fotot den inte riktigt rättvisa:
PB240006.jpg

Denna affisch visar när Seabiscuit vinner över War Admiral i ett match race (lopp mellan endast dessa två) 1938. Jag har alltid gillat detta foto, och slog till direkt när jag hittade den till ett bra pris i en webshop.
PB240009.jpg

En originalaffisch från 1953 som gör reklam för hästutställningen i Malmö. Förr kunde de verkligen göra snygga affischer!
PB240014.jpg

Nytryck av äldre karta över Kalmar län. Både vacker och intressant att titta på ex. stavningen av orterna på den tiden. Kan verkligen rekommendera alla att leta reda på gamla kartor över sin hembygd/ort!
PB240011.jpg

Och så till sist mitt nyaste tillskott, ett hästporträtt i olja av konstnären Cheristine Ligertwood (senare Asker) från 1975. Jag bara älskar landskapet hästen befinner sig i! Extra roligt är också för en härstamningsnörd som mig att hästens namn och härstamning finns på en graverad bricka på ramen.:laugh:
http://img.photobucket.com/albums/v490/Pazuzu83/Blandat/PB240004.jpg

Åh, jag älskar tavlor. Här kommer några av mina.

IMG_1704.jpg

Till höger en bild från Tour de France, de till vänster är på en fisk vi haft och en aboriginsk bild jag köpte i adelaide.

IMG_1703.jpg

Till vänster ett pris jag vunnit, en snäcklekande men med naturen icke överrensstämmande ciklid, målad av ett barn i Malawi. Till höger en kartbild över Pello.

IMG_1702.jpg

Min rosa Vassilijkatedral. En meter hög tavla.

IMG_1701.jpg

Stadskartor över Paris och Florens i köket.

IMG_1700.jpg

Tågkatastrofen på Montparnasse + tre naturfoton.

IMG_1699.jpg

Hemmagjord tavla, en träfigur som står i en ram.

IMG_1698.jpg

Fint toalettpapper som jag har ramat in :-)

Jag skulle nästan kunna äta upp min hatt på att detta är en målning av den ungerska konstnären Janos Viski, hästar i frihet på Pustan är också ett typiskt motiv för honom. Han är allmänt erkänd och representerad på museer i bla USA har jag för mig.

Han brukade signera med J Viski, kan det stämma med signaturen på din tavla?

Det ser tyvärr inte ut som att det skulle vara den konstnären. Här är en närbild på signaturen:
395893.jpg

Viski dog 1961 hittade jag när jag googlade. Dessutom är det inte samma stil på målningen ser jag nu när jag bildgooglade. Motivet är ju dock helt klart liknande, så det kanske är någon som inspirerats av honom?

Senast ändrad:

Bilden är sådär bra eftersom fokus är på tulpanerna, men man ser några av tavlorna i alla fall. :)
168189_10150381414625061_574120060_17077321_4958417_n.jpg

Jag har tagit lite foton från mig och sambon som vi båda tycker om och som betyder något, sen gjort de alla i lite gammal-sepia-stil så de ser ut att höra ihop mer. Sambon är egentligen tokallergisk mot foton på väggar för han inbillar sig att det blir plottrigt, men med samma färgskala på alla höll han med om att det blev riktigt snyggt. ;)
Här är väggen på lite håll, ignorera pussgurkorna :p
65444_10150334852715061_574120060_16193245_2373069_n.jpg

Nä, det verkar inte vara han som målat den, men tavlan är fin oavsett kontnär.

Senast ändrad:

Jag har ett ganska genomgående filmtema i hela lägenheten, med några avvikelser. Fotar också en del själv men än så länge hänger bara en ganska liten bild uppe.

Tre stora affischer från filmen The Crow hänger i vardagsrummet.
thecrows.jpg

I hallen är det V för Vendetta, The Imaginarium of Doctor Parnassus och House of 1000 Corpses.
donez.png

Shakespeare goes zombie hänger över köksbordet.
tavlor2.jpg

Jag samlar lite halvt på autografer så Dita Von Teese och Vännergänget hänger också i köket.
tavlor1.jpg

Det här gjorde jag när jag hade tråkigt en dag (och en ful ram liggandes)
mansono.jpg

Den egentagna bilden (20*20 cm)
mypicx.jpg

Och så en skylt som inte hade kommit upp än när bilden togs. Hänger precis innanför dörren.
warningrk.jpg

Nu ska jag sluta bomba tråden. :p

Jag har mängder av egna foton samt äldre släktfoton uppsatta, men jag besparar er bilder på dessa då jag inte riktigt är nöjd med upphängningarna, lite snett och vint.;)

Men jag kan bjuda på lite annat av det jag har på väggarna. Först ut en bild på hur en av väggarna i köket ser ut. Hästbilderna är säkert från 20-30-talet kanske äldre, dock har två av dem nyare ramar. Klockan är ny, men som synes är betten av äldre modell:

PB240003.jpg
Tavlan till höger har jag också :D
Riktigt snyggt med betten sådär. Har ju faktiskt en drös med bett i garaget :d

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 692
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 794
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar