Vad har ni på huvvet?

Sv: Vad har ni på huvvet?

Hjälm hemma och på träning och hatt på tävling om hästen känns ok

Senast ändrad av en moderator:

Hjälm på träning såvida det inte är mitt i vintern och öronen håller på att frysa bort då kan det bli mössa....:angel:
På tävling är det hatt som gäller för mig.

/Carina

Har alltid hjälm numera! Red ett tag oftast utan eller med keps, så var jag ute en gång och red barbacka (hada faktiskt hjälm den gången) hästen får ett smärre bockanfall och jag ramlar av och slår i huvudet ordentligt...:crazy: Efter det har jag alltid hjälm. (förutom på tävling då när jag har hatt)

hjälm och öronvärmare funkar också bra;)

hej!

Hjälm vid träning/utomhus om jag inte glömmt den när jag åker och tränar nånannanstans :S

Hatt vid tävling, ser snyggast ut tycker jag - men rider man unghäst har jag full förståelse om man har hjälm alltid.

//Emme

Hjälm på.Känner mig oskyddad o naken utan den när jag rider,vet inte om jag någonsin kommer o ta av den.Ska börja tävla till sommarn men hjälmen får sitta på ändå tror jag.Jag e ju lite rädd om livet speciellt när man blir äldre och man kommer på att man inte e odödlig.......men jag har alltid ridit med hjälm det e en billig livförsäkring vid olycka..
Det e inte roligt om man blir invalid bara för o va fåfäng men visst e hatt snyggare speciellt i western ridning.ja vi gör var o en som vi vill o var o en får skylla sig själv om nåt skulle hända.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 953
Senast: Happimess
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 285
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka