Vad/har ni lärt er på forumet trav?

J

jonte

Jag har varit på forumet ex antal år och har fått en massa tips på min träning med trav.

Kommer ni ihåg något speciellt som ni lärt er/provat på?

Mvh jonte

martha har varit en liten "guru" ang konvalecens och skador, men även av andra har man snappat upp lite tips och idéer

Har fått många bra tips! eftersom jag inte hållt på med trav särskilt länge, så har jag lärt mig väldigt mycket av "gamlingarna" :devil: :p
Tråden jag skapade om min egen häst har gett mig mycket!

En sak som jag kommer på rakt av att jag lärt mig som jag tidigare inte hade en susning om är att hästar kan vara låga i gommen. Det var alltså en grej jag inte hade en susning om :crazy: och aldrig hade hört talas om men då var det den kära martha som skrev det en gång och mycket riktigt var också hästen låg i gommen och reagerade kraftigt på en vanligt delat bett då det vek sig i munnen och tröck honom i gommen. Han var helt ostyrbar och gick på bakbenen men sen martha nämnt det där med låg i gommen och vi bytte bett till ett frisco june var hästen som förbytt och hur foglig som helst :D

Det är väl det som jag iaf kommer ihåg att jag verkligen lärt mig sedan finns det ju säkert en massa små tips som kommit härifrån men inget jag kommer ihåg så hur bra de då var... :crazy:
mvh jesse

Har fått många bra tips.... och ändå mer att ta mig en funderare på. Tex. slagjords "diskusionen" som i alla fall fick mig att bli lite nogrannare.....

Jag tror att det var Stallet.com som gjorde att jag köpte den första pulsmätaren, senare träffade jag på en kille på Internet som verkligen lärde mig att utnyttja den också.

Sen hittar man ju ett litet guldkorn här och där även om man även här får sålla en del. ;)

///ghost

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar