Vad har ni för talanger?

Jag har bra fantasi! Och så är jag bra på att faktiskt genomföra saker jag bestämmer mig för att företa mig, t.ex. springa marathon (och träna ordentligt och disciplinerat inför det), flytta till en viss stad jag alltid velat bo i, se till att ha råd med en dyr hobby.

Hej!

Min största talang är att inte kunna gå genom fasta föremål(tex bord). Jag testar flera gånger i veckan att jag har talangen kvar .

/Lavinia, som fått kommentaren från the Mats Mellberg att jag är bra på att läsa hästar.

Har konstaterat att jag är rätt talanglös.
Verkar hålla mig till att vara lite sådär halvbra på saker och ting bara :p

Så, vad har ni för talanger?
Är ni rena konstnären eller sjunger som en gud?
Eller något annat?

Jag har lätt för att lära mig nya saker, har bra balans. Kan backa med lastbil och släp (24 meter), jag kan måla/teckna/rita/fotografera och skriver fort på datorn utan att titta på tangetbordet.

Vad jag önskar att jag hade talang för, dansa riverdance, prata alla världens språk flytande... hm....vad mer talang för att inte skjuta upp saker? :p

Jag har märkt att jag är rätt bra på memorera koder och lösenord. (Kortare) sifferkombinationer fastnar väldigt lätt. Jag kan t.ex. registreringsnumren på samtliga bilar vi har haft inom familjen sen jag var liten :o

Sen har jag ett partytrick som är mer en fysisk förmåga än en talang. Jag kan greppa runt min vänstra hands handled med höger hands tumme och pekfinger och sen dra ut vänsterhanden utan att släppa kontakten mellan tumme och pekfinger. Alltså snarare ett resultat av en väldigt långsmal anatomi än en verklig talang men å andra sidan så har jag hittills inte träffat en enda som kunnat göra likadant :p

Eller något annat?

Jag kan sjunga lilla snigel med stängd mun. Inget som tagit mig någonstans i livet dock. :angel::D

Känns som att när man är liten så är alla talanger oavsett vad man tar sig an, men när man växer upp så finns det alltid någon jäkel som är grymmare än vad man själv är!!!

Jag är bra på att vara klantig och på att ta sönder saker :p

Jag skulle vilja vara på bra att teckna men jag kan knappt rita en streckgubbe ens :meh:

Jag är bra på att skriva. Noveller och sånt, men det har även varit bra att ha när jag skrivit uppsatser och sånt.

Jag är också bra på att gå upp löjligt tidigt och gå och lägga mig löjligt tidigt (hm... de kanske hör samman på nåt sätt ;)).

Jag har inga större talanger.
Är skrutt-dålig när det gäller konstnärliga förmågor/talanger. Skriver som en kratta, kan inte teckna eller måla, kan inte sjunga eller spela något instrument.
Har dålig blick när det gäller inredning, kläder och så vidare.

Men är rätt bra på att snabbt skaffa mig översikt över skriftlig information. Skaplig på att se sammanhang.
Har ganska lätt för "främmande" språk.

Medioker i övrigt.

Talang jag önskar mig?
Svårt!
Eller ja, det finns mycket som det vore roligt att vara sådär riktigt bra på, men ingen direkt sak som jag önskar eller längtar efter att vara bra på.

Jag har bra sifferminne, är bra på att läsa av folk och djur och att ta tag i saker jag vill göra och inte bara drömma om det (även om jag är bra på att drömma/fantisera också, då jag insett att jag inte kan befinna mig på två olika ställen samtidigt ;)).

Annars skulle jag gärna vilja kunna både dansa och sjunga, det vore kul!

Läser fort och har lätt för språk. Bra på matlagning och bak. Ingen jättetalang på något sätt.

Skulle vilja vara musikalisk, kunna sjunga och spela (sjunger bara i duschen och i bilen). Skulle vilja vara en bättre ryttare än jag är.

Eller något annat?

Jag är som du, helt talanglös :laugh:

Men jag tänkt flera gånger att det skulle vara kul att kunna sjunga, på riktigt alltså. Och sen dansa ser väldigt häftigt ut :banana:

Jag är snabbtänkt. Har alltid varit klar med prov innan tiden gått ut. Det svar jag inte kan direkt kan jag inte om jag sitter och grubblar heller. Är bra på att skriva utredningar också. Ganska bra på nagellack. Bra på att tänka utanför "boxen", komma på krateiva lösningar på problem (inte alltid snygga lösningar, men de funkar)

Jag skulle vilja ha såndär naturligt grym balans i hästsadeln. Som såna som alltid rider barbacka och aldrig ramlar av. Skulle vilja ha bättre självbehärskning också, som typ att sluta äta godis. Slutligen skulle jag vilja vara bättre på att få saker gjorda.

Just ja, skulle verkligen vilja bli bättre på namn. Jag är totalt namn-dement. Ansikten är jag bra på, men namn..ingen koll alls.

Jag är jättebra på allt, men måste jag välja blir det nog min fantastiska ödmjukhet.:up:

Skämt åsido är det foto, matlagning och prokrastinering. Skulle vilja kunna sjunga och läsa av människor.

Jag är bra på att peppa folk och få dem att känna sig mera nöjda med sig själva. En jättebra talang, tycker jag. Jag har också gröna fingrar och får det mesta att växa, en talang jag är omåttligt och löjligt mallig över. Hm, de två sakerna kanska hör ihop.

Eftersom jag har en bindvävssjukdom är jag en ormänniska som kan böja mina leder hur jag vill nästan, det är fina partytricks! Vill ni se när jag lägger benen bakom huvudet och.nähä, inte det...

Jag är vansinnigt duktig på att samla på mig böcker, och för all del också läsa fort.
Har också god idérikedom i kreativa ämnen som måla och skriva.
För att inte tala om hur duktig jag är på att skjuta upp sådant som är jobbigt, eller banka sönder saker när tålamodet tryter.

Jag skulle vilja vara duktig på att dansa och vara ett geni på matte.

Liknande trådar

Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
935
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 574
Senast: Twihard
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
445
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama