Vad har ni för talanger?

Jag är väldigt bra på att komma ihåg siffror och på privatekonomi, men väldigt dålig på att räkna. Jag gissar mer än jag räknar när det gäller typ all matematik. (Är visserligen bra på att gissa rätt eller nära rätt.) Frågar någon vad 4x8 är så vet jag inte det, utan måste räkna ut det "manuellt", men oftast i huvudet. Kompenserar genom att vara bra på ord, etymologi, (latinska) språk och svenska.

Jag är bra på att uttrycka mig så att folk förstår (även när jag själv inte gör det...) och är väldigt pedagogisk. Plus att jag är bra på att arbetsleda och berätta för folk vad och hur de ska göra, på ett sätt som (typ) alla bara köper rakt av. Oerhört fascinerande! Och ganska praktiskt.

Dold talang:
Kan twirla med nipple tassels! :D

Och just det: Är jättedålig på att städa, plocka undan efter mig och hålla rent. Min största skam!

Jag är väldigt bra på att hitta. Typ världens mest meningslösa talang nu när man alltid har en karta tillgängligt i mobilen.

Jag önskar att jag var bättre på självdiciplin. Jag kan övertala mig själv till riktigt dumma saker (favoriten är att skjuta upp något) och det gillar jag inte. Om jag hade bättre diciplin på mig själv hade jag nog haft ett bättre liv på många sätt.

Jag är jätteduktig på att läsa, skriva (akademiskt) och fatta saker snabbt. Även på att ta in mycket information, plocka ut det som är viktigt och återge det. Bra på att prata inför folk. Är överlag en rätt kompetent person :)

Sjukt skillad i prokrastineringens ädla konst, men tyvärr hopplös på matte (å andra sidan, vad gör det när det finns en miniräknare i telefonen).

Är bra på att lära in fakta, analysera, argumentera och skriva faktatext ...
Är en bra problemlösare och organisatör och en bra vän hoppas jag!
Är kass på att laga mat, på allt som involverar bollar och på att passa tider ...
Är inte direkt opraktiskt, men skulle vilja vara riktigt bra på att sy kläder, snickra, mura, köra traktor och annat användbart! Skulle också vilja kunna titta på ngt och liksom bara se hur det blir när det är omgjort!
Partytrick : kan slicka mig själv på nästippen!

Jag är väldigt bra på att skjuta upp tråkiga saker typ städa.
Å den talangen har jag ju oxå, därför håller jag mig långt från köket!

Eftersom jag har en bindvävssjukdom är jag en ormänniska som kan böja mina leder hur jag vill nästan, det är fina partytricks! Vill ni se när jag lägger benen bakom huvudet och.nähä, inte det...
Gissar på att vi har samma problem, perfekt då man ska klättra upp på gigantiska hästar oxå, vänta tills pallen är ledig tar alldeles för lång tid :angel:

Mitt måtto är "jag löser det" oavsett vad det gäller för problem, vilket får folk att undra hur många år jag kan tänkas vara då jag tydligen verkar ha gått flera utbildningar än jag är gammal. Jag är en typisk "doer" inom nästan alla yrkesgrupper och bra på att felsöka i komplexa miljöer och en fena på förbränningsmotorer av alla slag och deras hjälpsystem.

Ja just ja, sen är jag bra på att umgås med djur av alla slag, även vilda eftersom jag råkar vara rena djurmagneten. Sist jag var ut och paddlade fick jag en säl som "säl-skap" en längre sträcka och sälen var kelsjuk och kli-vänlig. :love:

Jag kan sjunga,något bättre än medel men inte "wow " bra.
Jag är grym på att få folk att känna sig sedda och få folk att få förtroende på mig och många använder mig som psykolog / bollplank.

Jag önskar att jag kunde dansa :(

Jag är rätt bra på att teckna av saker, av foton och sånt, men det beror nog mera på övning än talang :p Önskar så att jag var bättre på att teckna och kunde komma på egna fantasifulla saker att teckna.

Jag är ganska vig, sitter ofta med benen i typ yogaställning.

Jag är rätt bra på att googla fram bilder! Vette sjutton vad det kan vara bra tillför dock :D

I skolan lyckades jag bättre på textuppgifterna (de på vg-mvg nivå) än de enklare uppgifterna (på g nivå), märktes speciellt i matten. Min mattelärare tyckte att det var konstigt men det visar väl min talang för att tolka något i text även om jag kanske inte begriper den faktiska metoden bakom, hittade långa genvägar istället ibland :D
Och nä, jag fick inget MVG ;)

Har konstaterat att jag är rätt talanglös.
Verkar hålla mig till att vara lite sådär halvbra på saker och ting bara :p

Så, vad har ni för talanger?
Är ni rena konstnären eller sjunger som en gud?
Eller något annat?

Talang vet jag inte, men jag har god föreställningsförmåga/visualiseringsförmåga samt en mycket god spatial förmåga. Det är nog mina absolut starkaste sidor. Jag är även rätt bra på färg, form och att måla/teckna, men det ägnar jag mig i princip inte alls åt längre.

jag är bra på att tänka när jag pratar. Tänker bäst och är briljantast då.
Ensam i min kammare är jag usel på problemlösning och formulering. Men får jag prata då jäklar

Insåg det när jag såg Lena Endre säga samma sak på TV och kände igen mig.

Jag lever på min trut. Så jag är väl bra på att prata begripligt tror jag.

Min största talang är att vara lycklig. Sen har jag dåliga dagar och varit med om mkt skit. Men är bra på att hitta saker i mitt liv som gör mig lycklig!

Jag är bra på att vända negativa situationer till något positivt. Är också bra på att hitta lösningar på problem.

Sen har jag märkt att folk ofta uppfattar mig som vänlig. Det gör att folk ofta slappnar av med mig och att jag kan ge kritik utan att det uppfattas som det.

Jag har en skum talang då jag ser om saker är vågrätt eller ej. Sambon försöker ibland "sätta dit mig" och hämtar vattenpass eller laser men än så länge är mitt öga lika pålitligt. Känner också av om golv eller mark lutar det allra minsta och är det för skevt kan jag bli lätt illamående.

Jag har bra ögonmått och är bra på att gissa vad klockan är.

Och så är jag grym på Mariokart! :D

I övrigt är jag hyfsat bra på mycket och jättedålig på en del annat. I vissa fall hänger det såklart ihop med intresse.

Har konstaterat att jag är rätt talanglös.
Verkar hålla mig till att vara lite sådär halvbra på saker och ting bara :p

Så, vad har ni för talanger?
Är ni rena konstnären eller sjunger som en gud?
Eller något annat?

Jag är grym på att se hur saker hänger ihop :). Tror det har att göra med min groteskt värdelösa hjärnkapacitet när det gäller detaljer och utantillslära :D. Jag kompenserar nog genom att förutse mönster istället ;).

Dessutom är jag så skillad att det är creepy på att:
- komma ihåg sifferkombinationer (men bara på 4 siffror...)
- veta var saker befinner sig om jag känner den letande personen litegrann och har sett föremålet tidigare (handlar säkert också om att förutse mönster egentligen :D )

Jag har galet bra lokalsinne, kan inte gå vilse någonstans, lär mig superlätt att hitta på nya platser osv.

När jag väl gör saker så är jag ofta riktigt effektiv, framförallt när det gäller praktiska jobb osv, teoretiska saker får mig ofta att somna :p Det syntes också i skolan, i alla praktiska ämnen hade jag toppbetyg och lärarna älskade det jag gjorde, i de rent teoretiska ämnena fick jag knappt godkänt (förutom i svenska där jag också fick bra betyg, läraren råkade gilla hur jag uttryckte mig även om jag knappt fick godkänt på grammatikproven).

Jag är också riktigt bra på musik, har varit duktig på att måla och annat kreativt.

Brukar vara duktig på att förstå djur, antar jag, de brukar alltid stortrivas i mitt sällskap oavsett hur skeptiska de annars kan vara mot människor.

Justja, har även fått höra från flera att jag kör bil väldigt mjukt och tryggt. Känner mig själv väldigt bekväm med att köra bil, i alla tänkbara miljöer.

Trist att det mesta blir helt meningslöst just eftersom jag är så kass på teoretiska saker och är världssämst på siffror osv.

Jag har två talanger som jag slösar bort just nu (det vill säga inte utövar):

Jag har väldigt lätt för visuell konst, men har inte utövat på så länge att jag är ringrostig och halvkass.

Jag har väldigt lätt för att plugga teoretiska saker, men orkar inte göra färdigt min examen ^^. En klassisk "smart slacker".

Jag är talangfull vad gäller att argumentera.

Jag är också talangfull när det gäller att skriva på tangentbord (skriver snabbt utan att titta på tangenterna och har fått kommentarer om att jag är snabb av andra).

I skolan fick jag höra av en lärare att jag borde bli diplomat - jag är nog mindre diplomatisk numera, men KAN vara det när jag önskar och det är till nytta.

Jag önskar jag hade ärvt min mors talang för att teckna och måla; hon är oerhört talangfull på det området (även om hon av olika skäl inte gått från talang till att utveckla den - jag tror hon hade kunnat försörjt sig som konstnär om hon faktiskt hade bestämt sig för det).

Sen skulle jag också önska att jag hade en författartalang - jag gillar att skriva och författare hade varit en dröm.

Jag önskar att jag vore mer talangfull när det gäller sömnad; jag syr en hel del och får beröm för det jag gör, men allt är i princip efter färdiga mönster och jag önskar jag vore ännu mer kreativ så att jag kunde komma på egna kollektioner.

Liknande trådar

Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
935
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 573
Senast: Twihard
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
445
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama