Vad har ni för staket?

Sv: Vad har ni för staket?

jag håller på och byter ut plaststolp mot trästolp. använder då kraftiga ringisolatorer, tycker dom funkar bra! har elband, skulle aldrig ha rep eller ståltråd eftersom dom syns dålig och inte går av...

har kommit fram till att 20 mm är idealisk, 40 är snyggt men blir ett enormt vindfång och blåser nästan iväg.... kör med två trådar, det räcker bra. högsta ca 140 cm tror jag.

har sällan elen på eftersom mina hästar inte har nåt intresse av att rymma.

Sv: Vad har ni för staket?

Trästolpar (tryck impregnerade) med tjärade slut.
40mm vit elband som du köper på lantmännen
samt isolatorer svarta som du drar igenom.

Har en enkel metod:
Svärfar sitter i traktor, jag ställer upp pinnarna och han trycker ner. Så gör vi runt hela. Sedan sätter jag fast isolatorerna och så är det bara att dra tråden. Brukar dra en hage på 1 hektar på en ganska kort stund. I det här faller är det ju isolatorerna som tar längst tid.

Lycka Till!

Liknande trådar

R
Anläggning Det är dags att beställa hem material för att dra stängsel runt nya hagarna, men vill gärna bolla lite tankar först. Förutsättningarna...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: Raderad medlem 142449
·
Hästmänniskan Nu kommer jag med mina dumma frågor igen ;) :p Nu ska det stängslas då.... Har införskaffat mig 2mm järntråd för första gången i mitt...
Svar
17
· Visningar
1 925
Senast: labb
·
Anläggning Ja, min nya förmåga verkar vara en sån som har otur med staket. Förra helgen dundrade han rätt igenom och idag sparkade han mot en annan...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: mackan
·
Anläggning Så ska vi bygga hagar inom kort. Hagarna ska inhysa allt från miniatyr till halvblod. Min tanke är att det självklart ska finnas en föl... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 120
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V