Vad har ni för mobil?

Mirre

Trådstartare
Funderar på att skaffa en ny mobil.
Har en iphone4 nu men vill inte ha iphone igen.
Men vet inte vad jag vill ha istället, vad har ni?
Nöjda?
Bra/dåligt?
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har en HTC One X och har haft den sen den lanserades. Är mycket nöjd. Telefonen dessförinnan var en HTC Desire och jag lär inte byta märke framöver. One X är dock rätt stor men jag är ändå väldigt nöjd. Batteritiden är helt okej och jag gillar den stora skärmen och att telefonen är lätt och tunn.
Innan Desire:n hade jag en Samsung Galaxy Spica, min första smartphone, och den var okej men jag trivs mycket bättre med HTC.

iPhone har jag aldrig haft så det är svårt för mig att jämföra fördelar och nackdelar. Min dotters pappa, som var väldigt mycket emot iPhone, har sen några år tillbaka bara haft iPhone. Jag har dock aldrig tyckt om dem så har använt dem så lite som möjligt :p
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har en Sony Xperia P. Sen jag skaffade min första smartphone för några år sedan (en liten sony ericsson) har det bara varit Sony som gäller. Jag gillar deras smartphones. De passar mig.

Kan oavsett tillverkare inte tänka mig att ha något annat än en mobil med Android. Alltså går tex Nokia helt bort för mig.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Är mycket nöjd med min Samsung Galaxy S3 som jag haft sedan den släpptes förra våren. Den enda nackdelen är att den är stor, så skulle jag köpa en ny mobil idag skulle jag köpa en Samsung Galaxy S4 Mini. :)
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har precis köpt en Samsung galaxy S4, en lila :) jag är jättenöjd med den såhär långt. Mycket bättre än min andra Samsung som jag hade innan. Den är ju rätt stor men det börjar jag redan vänja mig vid.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Samsung Galaxy Ace 2.

Fördelar:
Storleken. Liten och lätt.

Nackdelar:
Skärmen, bara lcd och ingen amoled. Upplever den lite väl långsam.

Kommer få en ny mobil via jobbet till höst. Tvekar mellan s4 och s4 mini. Känns s4:an klumpig? Tyvärr är mini´n inte bara en förminskade variant av s4. Den är även rejält bantad i prestanda, kamera och skärm. Vilket jag inte gillar. Men storleken är ju smidigare.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag och min man köpte varsin Samsung Galaxy s3 4G och är supernöjda båda två! Jag velade länge för jag tyckte den var stor men ville köpa en bra telefon så jag körde på och har nu vant mig och tycker den är helt okej :) Köpte ett sånt armband att ha den i när jag rider och löptränar så det är inga problem :)
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har en Sony Xperia Go, och är jättenöjd med den. De tre senaste telefonerna har alla varit Sony, jag trivs med dem. Det enda "negativa" är i så fall att den är lite stor att släpa runt på, t.ex. nu på sommaren i stallet när man kanske inte har jättemycket kläder med sig och ändå vill ha telefonen med när man rider. Ett riktigt I-landsproblem eftersom jag nio månader om året rider med jacka. :angel:
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Har en iPhone 5.

Jag gillar storleken, den ligger bra i handen och är lätt. Rätt snabb, upplever den åtminstone som snabbare än de nyare Samsungs jag provat och lite bättre än iPhone 4S. OK ljud.

Jag gillar inte sorgkanterna som vissa appar får pga. upplösningen, men det är väl kanske en mindre viktig detalj för skärmen i övrigt är fantastisk, lätt bästa av alla mobiler jag provat. Bra kamera, men bilderna blir lite väl brusiga. Jag vill även döda det ljushuvud som kom på den briljanta idén att sätta uttaget för hörlurar på undersidan. Det där med kartorna som alla gnäller om har jag ingen aning om pga. använder aldrig dem.

Jag tror faktiskt att iPhone får ta oförtjänt mycket skit för att folk väntar sig typ ett hypermodernt UFO (och för att det är roligt att klaga på Apple). Sedan säljer ju absolut märket i sig, men ändå, från att ha hatat min 4S som gick sönder och buggade ur i tid och otid är jag nöjd med 5:an.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Nokia Lumia 800. Älskar min telefon, snyggast på marknaden (enligt mig :P) Enkel att förstå sig på och stryktålig. Ok i batteri (laddar varje natt men inte oftare) trots att jag surfar mycket och ringer en del. Mer slimmad än andra smarta telefoner och rundade långsidor - mer trevlig att hålla i och ha med sig :)
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har en Sony Xperia Ion.

Det är en hemskt bra mobil när den fungerar! Kameran har fått ersätta min gamla systemkamera och det är bara så skönt. :D
Dock så misstänker jag att min behöver upptaderas lite, för den har börjat krångla lite för tillfället med att den kan bli lite seg och frysa fast. Då är det bara att starta om den.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har en Sony Xperia J. Skön att hålla i och har otroligt bra kamera! (bättre än min vanliga kamera) Den är inte heller så jättedyr. Håller laddningen länge och lätt att begripa sig på.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Samsung SGH-X680.. ja ni vet en sån telefon med lucka och KNAPPAR ;)
Den är 9år gammal = ja jag är nöjd, väl värd sina pengar ;)
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Jag har också knapptelefon. :D En SonyEricsson Yari. Köpte den för färgens skull. :d :o Haft den sen 2009. Vet inte om det är en Android :confused:
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Inne på min tredje iPhone 5, två är redan reklamerade. Jag som sköter dem exemplariskt, enligt mitt eget tycke, men både ringfunktionen och kameran har gått sönder på de tidigare... Suck..
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Inne på min tredje iPhone 5, två är redan reklamerade. Jag som sköter dem exemplariskt, enligt mitt eget tycke, men både ringfunktionen och kameran har gått sönder på de tidigare... Suck..

Säg inte sådär. Jag har en ouppackad 5a som ligger och väntar på mig. Min 4s har aldrig varit nåt problem och nu har jag lovat bort den till min son.:(. Tänk om jag ångrar mig.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Min kompis hade en Iphone 4, men som la av nästan direkt. Man kunde inte låsa den och sedan försvann ringfunktionen. Nu har hon en ny Iphone som har funkat hittills.
 
Sv: Vad har ni för mobil?

Säg inte sådär. Jag har en ouppackad 5a som ligger och väntar på mig. Min 4s har aldrig varit nåt problem och nu har jag lovat bort den till min son.:(. Tänk om jag ångrar mig.
Min 5:a har jag dragit i golvet säkert 20 gånger - någon dag lär jag mig säkert att inte låta laddningssladden när den är pluggad i datorn hänga ned från bordet precis framför mina fötter - och den mår förvånansvärt nog fortfarande utmärkt, sånär som på en liten obetydlig spricka i glaset. Inte minsta lilla prestandaförsämring trots både yttre våld och en natt utomhus i spöregn (tappade den när jag red och hittade inte på den förrän nästa morgon).

Min 4S jävlades däremot med mig så länge jag hade den, trots att den aldrig var med om något. Glappade, ringsignalerna slutade fungera, kameran stängde ner sig själv, home-knappen lossnade...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
382
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 023
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 228
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp