Vad har ni för mål med eran ridning i år

L

lillatjejen

Nu är det ett nytt år och nya mål som gäller :)

Jag har inte så som mål att börja tävla i år men jag tänkte att man måste börja någonstans.
Så jag ska "lära" in ett dressyrprogram på min lilla häst fast jag vet att det kommer ta sin lilla tid med min drake som har egen vilja.
Nu är det så att jag inte har tillgång till en volt eftersom den ligger under snö och is. Men det borde väl funka att rida lite dressyr efter vägarna?

Vad har ni som mål i år? :D

Sv: Vad har ni för mål med eran ridning i år

Jag har också som mål att börja tävla... fyrgång och tölt..
Jag har heller ingen ridbana nu i vinter, men Jag tränar i skogen.. Slalom runt träd osv.. öppna sluta skänkelvikningar på vägar, pulsar i snö.. Valmöjligheterna är oändliga :D

Jag rider islandshäst, har som mål att kunna börja plocka fram hans flygande pass.
Ett annat mål är att kvala till Lag-SM och att han ska få stabilare gångarter i övrigt :)

Jag har en häst som blir 5 i vår. Mitt mål är att trafikträna med lastbilar, mopeder etc. Personbilar är inga problem och det är en cool häst.
Målen i ridning är skynda långsamt. Han växer fortfarande och behöver stärkas och musklas i sin egna takt. Men jag vill stärka framåtbjudningen och grunderna. Dessutom ska jag fortsätta ha som mål att få honom inkörd.

Har ingen ridbana eller tävlingsambitioner iår:)

Jag har precis köpt en häst som kommer den 29/1. Han är en läromästare på 16 år :love:
Mitt mål är att vi ska ta oss runt en ganska enkel bana på ca 80 cm och sen ska vi åka på någon staketträning. I övrigt ska vi mysa rundor i skogen och tömköra :)

har ingen egen häst men rider medryttarhäst mkt. :)
mina mål är att bygga upp hans kondition till våren och att han ska bli stadig i formen! plus att jag ska få bättre kondition jag också, så vi lär tömköra en del.. :angel:

Mitt mål är att få min häst ridbar i alla gångarter. Han har en kronisk skada men är under rehabilitering.

Efter 2 månaders arbete från marken fick jag i slutet av november ok från vet att jag kunde prova att börja rida lite smått. Just nu blir det, per vecka, ca 3 ridpass (mest skritt och lite trav), 2 tömkörningspass (i alla gångarter) och resten promenader för hand.

Igår red jag första dressyrpasset för min tränare och det kändes mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Jag är såååå lycklig!! När det var som värst vågade jag inte ens tro att jag någonsin skulle kunna sitta på honom igen. Idag ska jag bara njuta av känslan med ett sånt här flin i ansiktet :D.

Mitt mål detta året e att få pollen inriden och trafiksäker. Då hon e coollugn tror jag inte att det blir några större problem med det sista. Dock har hon lite ideer för sig och ha matte på ryggen e inte en av dom:p

På medishästen e målet att starta i en lättare klass dresyr och hoppning.

Annars bara ta det lugnt och njutta av mina underbara djur:love:

Mitt mål är att ta tag i träning och så, verkligen satsa på träningen och tävlingen så det blir bättre :D

Mitt mål är att lyckas riktigt bra med mina nya medryttarhäst :)

Största målet är att börja träna regelbundet så fort snön är borta för att till sommaren kunna debutera en tävling i dressyr men honom. Samt vidareutbilda mig tillsammans med honom, eftersom han är 5 år och fortfarande under utbildning.

Senast ändrad:

Mina mål;

Häst 1 ska börja tränas + tävlas och komma upp i kondition och träningsmängd men framförallt vara FRISK! :D
Häst 2 ska sättas igång och vara lycklig pensionär + läromästare. Möjligt att det blir lite clear round-hoppningar om andan faller på men inte mer då hon är triangelmärkt.
Häst 3 ska bara gå och dra och vara lycklig 1-åring.
Häst 4 är inte min så målet med henne är att hon ska bli det. ;) Tills dess ska jag försöka hitta knapparna och lära mig så mycket jag kan, så att jag är redo när jag ka köpa henne. "When the student is ready, the teacher will appear".

Målet för i år med hästen är att han ska kunna ta galopperna samlat på raktspår utan uppförsbacke. Han är en gammal travare på snart sju som bara varit skolad i 1½ år. SEdan ska vi börja med hoppningen lite och kanske kanske komma ut på någon blåbärshoppning för att det är kul.

Målet för lillen som är korsning shettis/brithis spotted är att han ska börja köras in igen coh så får vi helt enkelt se vad han säger om att sitta i vagn. Men om vagnen kommer på under året så blir det i slutet av året.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar