Vad har ni för läångd/ storlek på era pannband??

cerebral

Trådstartare
Jag var lite nyfiken på vilen storlek och speciellt längd i cm ni har på era pannband...
Det kan ju skilja så dant på olika isisar men vet inte om ni uppelver det så med...

Sv: Vad har ni för läångd/ storlek på era pannband??

Varför ha pannband när de inte syns under all man och inte har någon funktion? :p

Jag skär alltid bort dem om man inte kan köpa nackstycket utan pannband.

Om man dränker manen i pälsglans så tenderar tränset att halka bakåt utan p-band :P

Haha ja som andra säger, variation av anledningar: Kort man/pannlugg, massa pälsglans, när det går fort ;), för att man gillar pannband <3 etc. :P

Om man dränker manen i pälsglans så tenderar tränset att halka bakåt utan p-band :P

Det kan glida alldeles utan hjälp och så är det ett måste för hästens självkänsla med moderiktiga klädsel. :)

Jag har bara pannband som satt fast på tränset när jag köpte det. Så det är väl typ islandsstorlek.. :) Har ett top reiter-träns och ett fakur-träns. Båda sitter super på min häst!

I den mån jag har pannband är de mellan 38 -42 cm beroende på hur tjockskallig hästen är ;)

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
634
Senast: Edla
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 015
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka