Vad har ni för läångd/ storlek på era pannband??

cerebral

Trådstartare
Jag var lite nyfiken på vilen storlek och speciellt längd i cm ni har på era pannband...
Det kan ju skilja så dant på olika isisar men vet inte om ni uppelver det så med...

Sv: Vad har ni för läångd/ storlek på era pannband??

Varför ha pannband när de inte syns under all man och inte har någon funktion? :p

Jag skär alltid bort dem om man inte kan köpa nackstycket utan pannband.

Om man dränker manen i pälsglans så tenderar tränset att halka bakåt utan p-band :P

Haha ja som andra säger, variation av anledningar: Kort man/pannlugg, massa pälsglans, när det går fort ;), för att man gillar pannband <3 etc. :P

Om man dränker manen i pälsglans så tenderar tränset att halka bakåt utan p-band :P

Det kan glida alldeles utan hjälp och så är det ett måste för hästens självkänsla med moderiktiga klädsel. :)

Jag har bara pannband som satt fast på tränset när jag köpte det. Så det är väl typ islandsstorlek.. :) Har ett top reiter-träns och ett fakur-träns. Båda sitter super på min häst!

I den mån jag har pannband är de mellan 38 -42 cm beroende på hur tjockskallig hästen är ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 964
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 434
Senast: Anna
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka