Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fjording har jag kollar lite på då jag främst söker en körhäst. Tycker dom verkar charmiga och fått uppfattningen att de är ganska friska?Jag har skaffat mig en fjording har tidigare haft connemaror men ville ha något mer tåligt, robust och viktbärande. Även lite stabilare i sättet(individer finns ju hos alla raser, det finns ingen tryggare häst än min första Connemara men överlag).
Tycker även att fjordingen är så fin med sin man och deras färger
Men valde även mellan islandshäst och tinker då dom också verkar trevliga.
Är enbart hobbyryttare; rida i skogen, lite lätt dressyr, toleransträning, eventuellt köra in.
Travare har jag också haft funderingar på. Men hör om så mycket problem med rygg,ben och stelhet. Tycker du att det är en överdrift? Ställer människor för höga krav för fort i ridningen eller är det vanligt med skador från travet ? Man kan också tycka att håller dom för så pass hård träning borde de hålla för ridning?Jag har en travare. Han köptes som en häst hela familjen skulle kunna rida och hantera när jag var i tonåren. Det slutade med att han blev bara min och nu har det varit vi i 13 år. Älskar verkligen den här hästen och hans personlighet, inställning till arbete, temperament och just att alla kan handskas med honom (även min fyraåring). Vi har tävlat lite smått i både dressyr och hoppning, där det gått bäst i hoppningen, resultatmässigt. Det kommer mest troligt inte att bli en till travare för min del om jag väljer att skaffa en ny häst. Möjligtvis en som redan är omskolad.
Welsh cob tycker jag är fina också. Men verkar vara få till salu. Så jag gissar att dom är ganska dyra att köpa som sällskaps och skogsmullehästJag har en eldig welsh cob och en mer stabil appaloosa (förutom att hon då är ung och busig ). Jag är westernryttare och egentligen passar inte just min Welsh Cob till det men hon kämpar på och försöker göra det jag ber om även om hon mest vill bestämma själv och ha koll. Appaloosan är mer formbar där...Jag kommer nog att fortsätta med appaloosa alt möjligen att det kan bli en quarter eller paint framöver med...
Jag har en wielkopolska, varför jag har henne? Tja, allt klickade vid provridningen var inte direkt något jag gick på efter rasen.Vad har ni för ras/hästtyp och varför har ni just den häst ni har?
Fördelar och nackdelar med er häst?
Vad har ni för ras/hästtyp och varför har ni just den häst ni har?
Fördelar och nackdelar med er häst?
Letar efter en andra häst och är dagligen inne på annonssajterna och flera raser har jag faktiskt aldrig ens varit i närheten av trots livslångt hästintresse
Travare har jag också haft funderingar på. Men hör om så mycket problem med rygg,ben och stelhet. Tycker du att det är en överdrift? Ställer människor för höga krav för fort i ridningen eller är det vanligt med skador från travet ? Man kan också tycka att håller dom för så pass hård träning borde de hålla för ridning?
Tycker dom verkar ha en sån härlig vilja att vara till lags och arbeta och de jag träffat har varit supersupersnälla i all hantering.
Jag vet att jag egentligen vill ha en så kallad Irish Sport Horse, det sket sig den gången men är fortfarande lite intresserad av de irländska hästarna. Det är något som tilltalar.Har köpt mig en Irish Draught/fullblod efter alltid haft SWB som varit trasiga allihopa.
Nu ville jag ha något helt annat och valet föll på denna. Hållbar häst med fantastiskt temperament. Hästen är inte rädd för någonting alls. Helt otroligt.
Hon har fullblodets energi och ser ut som en Irish Draught. Rolig intelligent häst som älskar att hoppa, både över hinder, 4-meters vattendiken och 1,40m trägrindar (egna beslutl)
Riktigt kul att byta sort!
Ja otroligt speciella. Känns som man får det bästa av allt. Hållbarheten, coola temperamentet men ändå massa energi och arbetsglädje. Rekomenderas varmtJag vet att jag egentligen vill ha en så kallad Irish Sport Horse, det sket sig den gången men är fortfarande lite intresserad av de irländska hästarna. Det är något som tilltalar.