Vad har ni för fritidsintressen/ hobby?

Efter att jag lade av med ridningen så är mina stora intressen att fotografera och släktforska. Jag har även precis börjat gjuta finbetong vilket faktiskt är skitskoj så nu går jag runt och tigger rabarberblad :)

Sedan tränar jag en del också - simmar, springer och precis köpt en ny cykel. Fått den här vintern/våren spolierad av sjukdom å annan skit, men det blir Tjejklassikern el Halvklassikern nästa år...

Jag spelar netball. Jag har precis borjat och alskar det redan. Jag har kant i nagra ar att jag garna skulle vilja spela nagon lagsport men det har aldrig riktigt blivit nagot av det, mycket pga att jag ar lite socialt angslig. Men har blev jag meddragen av min svagerska och jag ar sa glad for det! Dels ar det en riktigt rolig sport och dels ar det sa otroligt kul att tillhora ett lag. :)

Jag älskar att träna - försöker balansera min passion för långdistanslöpning med mitt intresse för att lyfta tunga grejer och bygga muskler. Inte helt kompatibla intressen alla gånger, men jag har kul och mår nåt alldeles fantastiskt bra.

När jag sitter stilla så stickar jag. Precis hela tiden. Och eftersom jag aldrig har lyckats sticka en enda grej efter ett mönster utan att förändra någonting, så har jag precis tagit steget fullt ut och börjat publicera egna stickmönster. Som folk faktiskt köper. Det känns helt sjukt, men även det fantastiskt roligt.

Jag spelar netball. Jag har precis borjat och alskar det redan. Jag har kant i nagra ar att jag garna skulle vilja spela nagon lagsport men det har aldrig riktigt blivit nagot av det, mycket pga att jag ar lite socialt angslig. Men har blev jag meddragen av min svagerska och jag ar sa glad for det! Dels ar det en riktigt rolig sport och dels ar det sa otroligt kul att tillhora ett lag. :)

Vad är netball?
Jag orkar inte googla just nu och kände inte igen det.

@stjarnhimmel

Sa ser netball ut. Vid forsta anblick paminner det om basket men det ar inte ens nastan samma sport. Netball ar valdigt "tekniskt", valdigt manga regler att halla sig till, och jag har bara precis borjat lara mig. Men det ar kul! :)

Jag tränar rätt mycket, förut har det varit mest pass men nu är det mest styrketräning. Springer lite grann.
Sedan har jag också en kolonilott.
Har för några månader sedan börjat med roller derby och är helfrälst, såå roligt!
Läser väldigt mycket.

Sedan har jag funderat på att börja med mountainbiking, men vet inte riktigt när jag ska hinna.

Tja, det är väl det tror jag. Om inte buke räknas dårå. :D

Som rubriken säger; Vad har ni för fritidsintressen/ hobby? ( förutom då hästar/ famlj/ pojkvän etc) Jag tänkte att jag kunde bli lite inspirerad!
Själv gillar jag att hålla på med musik, skriva låtar och sjunga. sen gillar jag att sticka och försöker komma iväg till gymmet ibland. ( och ibland går det inte alls att komma iväg till gymmet) ;) och så tycker jag det är kul med smink och kläder...

Jag funderar på om jag skulle börja med någon kampsport, kendo tex verkar kul. Eller fäktning eller kanske bågskytte...
Eller så något helt annat.....
så..vad gör du för kul på fritiden? :)

Släktforskning, fotografering, läsa böcker, lyssna på musik, gå på bio, skriva på min "bok" (som väl aldrig lär bli färdig, skriver mest för att det är roligt) och göra matrecept samt att gulla med hunden.

Glömde, hålla på med mina hemsidor (bl.a. vovvens och stallets nostalgisida) och hålla i dvärgschnauzerträffar en gång i månaden (fast den sköter sig mer eller mindre själv numera).

Som rubriken säger; Vad har ni för fritidsintressen/ hobby? ( förutom då hästar/ famlj/ pojkvän etc) Jag tänkte att jag kunde bli lite inspirerad!
Själv gillar jag att hålla på med musik, skriva låtar och sjunga. sen gillar jag att sticka och försöker komma iväg till gymmet ibland. ( och ibland går det inte alls att komma iväg till gymmet) ;) och så tycker jag det är kul med smink och kläder...

Jag funderar på om jag skulle börja med någon kampsport, kendo tex verkar kul. Eller fäktning eller kanske bågskytte...
Eller så något helt annat.....
så..vad gör du för kul på fritiden? :)

Förutom det vardagliga så spelar jag tennis när jag hinner med, går på hundutställningar och gillar att fota :)

Fritid? O_o

Den tid jag har över när jag inte jobbar eller grejar med hästrelaterade saker spenderas oftast framför datorn, med en bok, klappandes en katt eller ute på upptåg med vänner eller ensam.
Brukar sjunga i min ensamhet och ibland skriver jag.

Sv: Vad har ni för fritidsintressen/ hobby?

Jag läser rätt mycket på kvällarna annars så är det att rita eller vara på gymmet ett par dagar i veckan

Aktivt/frekvent:
Ridning
Motorcykel
Flygning

Sporadiskt:
Musicerande
Tävlingsskytte
Dykning
Foto
Okynnespluggande (intressanta fristående kurser)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill hitta någon ny roliga träningsform. Jag gillar att röra mig till musik så kanske någon variant av dans? Dock kan jag inte gå på...
2
Svar
22
· Visningar
1 860
Senast: Trissa
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 539
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 396
Senast: vallhund
·
Tjatter Kanske lite konstig rubrik, men jag har en mycket fin vän och granne som älskar fjärilar. För ett par dagar sedan var jag och handlade...
Svar
6
· Visningar
1 494
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka