Vad har ni för fritidsintressen/ hobby?

I framtiden skulle jag gärna vilja lära mig lite spanska, men eftersom jag inte kan någon spanska alls måste jag gå en nybörjarkurs och de kostar pengar, så än så länge ligger det enbart på planstadiet. Men det ska jag göra någon gång i livet, har jag tänkt mig.
Men åk säger jag bara! Kan tipsa om bästa skolan att plugga spanska på som finns i både Spanien och i Latinamerika där du garanterat lär dig snabbt och bra!

Skolan är CSN-berättigad och du kan åka och bo med familj eller hyra en lägga eller vad du vill. Det är suveränt som nybörjare och garanterat något som blir en bra investering för framtiden :). Jag har bara pluggat i två månader (kunde inte ett ord innan jag började) och kan redan tillräckligt för att i princip bara använda spanska med min pojkvän :)

Man kan även läsa spanska som nybörjare på universitet i Sverige. Jag har dock läst franska så och för mig var det inte alls tillräckligt mycket fokus på att prata och använda språket.

Jag säger även jag samma som i tråden på U

Min stora hobby är min hund. Inte så att vi tränar eller tävlar, men vi åker på utflykter till nya ställen, promenerar, påtar i trädgården osv. Så han tar liksom upp större delen av mitt liv :)

Sen har jag en medryttarhäst som jag rider någon gång ibland, men jag är ändå i stallet och pysslar minst två dagar i veckan.

Utöver det löser jag mycket korsord, läser, lagar mat och bakar. Jag älskar att läsa receptböcker och tidningar med recept i, så det tar också en del tid.:)

Sen har vi ett hus som ska renoveras så jag försöker att ha det som hobby, men just nu är det förbaskat tråkigt :p

Men åk säger jag bara! Kan tipsa om bästa skolan att plugga spanska på som finns i både Spanien och i Latinamerika där du garanterat lär dig snabbt och bra!
Pm på den? Har länge planerat att plugga spanska i Spanien/Latinamerikanskt land men skolor känns som något av en djungel.

Mina hobbys är teckna/måla, naturen (både att vara ute i den och att lära sig om den), pole dance och att läsa.

Sedan har jag haft flera perioder av att fullständigt snöa in mig på olika saker, för att sedan släppa dem nästan helt. Men det ovan är sådant som hängt med en längre tid.

Alltid är det nåt man har dåligt samvete för att man försummar tycker jag. Är det inte försummade "nyttiga" grejor som hus- och fordonsunderhåll så är det försummade "roliga" saker... som hästande. Jag är tillräckligt splittrad/nyfiken/ombytlig för att vilja ägna mig åt rätt många olika saker förutom häst. :) Flygning (spirande), motorcykel (årstidsbundet förvisso), sportskytte (periodvis), musicerande (alldeles för fragmentariskt), fotografering, dykning (i praktiken avklingat)...

Förutom ridlektion 1 gång i veckan, hyr hästen (1 gång i veckan) och hunden så vandrar jag, försöker sporadiskt lära mig att meka med bilen och håller på med lite med kläder till fester jag ska försöka steampunkpyssla.
Jag är med i en hundrastgårdsförening som periodvis tar lite tid.

Pm på den? Har länge planerat att plugga spanska i Spanien/Latinamerikanskt land men skolor känns som något av en djungel.

Skickar PM snarast!

@Foinix - skolar ÄR en djungel, jag hade tur bara som råkade pricka rätt. Talar du spanska sedan tidigare?

Tack! :) Jag har lätt för att vara hård mot mig själv och tänker ofta att jag inte lärt mig tillräckligt men faktum är att jag inte kunde ett ord för två ynka månader sedan, så att jag kan prata nu är grymt även om jag tvingas använda mycket gester/inkorrekt grammatik ibland eller i värsta fall engelska ord. Jag kan redan prata SÅ mycket mer än jag kunde efter tre år med franska i skolan (och VG-MVG i betyg).

Förutom hästarna så tränar jag dans. Bugg och foxtrot. När jag får väldigt gott om tid (som pensionär då antar jag) så tänker jag fräscha upp engelskan och kanske även tyska och franska som jag läste i skolan. Och så skulle jag vilja lära mig holländska! (eller heter det flamländska kanske?)

Jag tränar vallhundar. Och när de av nån anledning ska vilas så gör jag chokladpraliner.

Och så sitter jag på buke :o

Jag har nyligen börjat med yoga. Det är bra på så många sätt. Förutom ökad kroppsmedvetenhet så ger det avslappning och uppiggning på samma gång. Jag blir dessutom så jäkla glad varje gång, alldeles bubblig och skrattig :).

@niphredil Jag kan några få väldigt enkla fraser eftersom jag studerade spanska under gymnasiet, men den absoluta majoriteten av det jag lärde mig då har jag glömt. (Vilket inte heller var särskilt mycket då det inte var en intensivkurs direkt)

Bra jobbat att utvecklas så mycket på bara två månader, och tack för pm!

Som rubriken säger; Vad har ni för fritidsintressen/ hobby? ( förutom då hästar/ famlj/ pojkvän etc)
så..vad gör du för kul på fritiden? :)

Jag har inte så mycket fritid pga ett jobb med ganska speciella arbetstider :-)
Men mina två huvudintressen är hund och att sjunga. Just nu har jag en valp som är ganska mycket, så sången är satt i vänteläge. Men normalt sjunger jag i en kör och en vokalensemble och tränar hund för resten. Så blir det kanske igen om något år om valpen lugnar ned sig men risken finns att han förblir ett dynamitpaket och då får väl sången vänta tills jag blir pensionär. Jag gillar att vandra och att vara ute över huvud taget. Pilgrimsvandrar några gånger per år. Och så hänger jag en del på ett par olika forum, det är väl också någon sorts intresse, för de människor och de samtal som finns där.

Jag har förutom min häst en liten sommarstuga där jag bygger och odlar. Nu anlägger jag en damm för guldfiskar. Annars syr jag och gör smycken. Jag har nyss även blivit frälst på akvarier.

Jag tränar, dels löpning i skogen och sen på gym. Går mest gruppass på gymmet dock. Har svårt att motivera mig själv att lyfta vikter och är rädd för att göra fel. Sen jag slutade med hästar har jag börjat på pole dance /pole fitness. Väldigt roligt och ganska krävande. Man bygger en hel del muskler och har roligt, så man märker knappt att man tränar.

Som rubriken säger; Vad har ni för fritidsintressen/ hobby? ( förutom då hästar/ famlj/ pojkvän etc) Jag tänkte att jag kunde bli lite inspirerad!
Själv gillar jag att hålla på med musik, skriva låtar och sjunga. sen gillar jag att sticka och försöker komma iväg till gymmet ibland. ( och ibland går det inte alls att komma iväg till gymmet) ;) och så tycker jag det är kul med smink och kläder...

Jag funderar på om jag skulle börja med någon kampsport, kendo tex verkar kul. Eller fäktning eller kanske bågskytte...
Eller så något helt annat.....
så..vad gör du för kul på fritiden? :)
Ja, vad gör jag på fritiden egentligen, förutom att sitta och uggla framför datorn.
Kan vara lite varierande beroende på vilket humör jag är på. Oftast kan det bli lite fotografering eller målning.
Har börjat ta tag i mitt fotograferande igen och vill bli bättre, så det är nog min huvudsakliga fritidsaktivitet (förutom ridningen). :)

winter_truck_by_theredlightning-d74mehe.jpg

4a5b099caf187db56c580203642ad550-d3kyfoz.jpg

Förrutom att umgås med vänner/familj/pojkvännen och ridning så spelar jag även golf och tennis. Gymmar på SATS och simmar varannan vecka :) Sen har jag även ett stort hundinstresse och håller just nu på att utbilda mig till hundinstruktör via jobbet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill hitta någon ny roliga träningsform. Jag gillar att röra mig till musik så kanske någon variant av dans? Dock kan jag inte gå på...
2
Svar
22
· Visningar
1 860
Senast: Trissa
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 539
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 396
Senast: vallhund
·
Tjatter Kanske lite konstig rubrik, men jag har en mycket fin vän och granne som älskar fjärilar. För ett par dagar sedan var jag och handlade...
Svar
6
· Visningar
1 494
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Te-samo-far, vad är det?
  • Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur