Vad har ni för fritidsintressen/ hobby?

Sv: Vad har ni för fritidsintressen/ hobby?

Jag tränar styrka. Fyra dgr/v just nu, ner från fem pga tidsbrist. Bästa ickehästhobbyn jag haft!
Jag tecknar när andan faller på.
Och så spelar jag WoW på kvällarna :)

Klättring - det roligaste man kan göra med kläderna på!

Sedan är jag matchfunktionär på allsvenska fotbollsmatcher, vilket är förklaringen till mitt nick. I skrivande stund sitter jag på Tele2 och väntar på att derbyt ska starta.

Förutom barn o familj - och hemmapyssel som tar sin lilla tid så trönar jag på gym 3-4 ggr i veckan. Mest gruppträning såsom Body Combat och 20-10.
Skulle jag ha tid skulle jag nog vilja träna mer boxning.

Annars är fotboll - Att se på- en stor passion. Både live och på tv.

kl

Jag jobbar ganska mycket och rider 2-3 gånger i veckan. Spelar tennis sedan några år tillbaka; galet kul! 1-3 gånger i veckan spelar jag. Sedan är det inte så mycket tid över till annat än familj och hus. Jag läser mycket när jag är ledig och precis som Kryddelydd gillar jag språk och vill gärna underhålla dem, så jag läser gärna på engelska och franska.

Förut sprang jag en hel del men nu har jag svårt att hinna ut på löprundor. Jag ursäktar mig med att jag springer mycket när jag spelar tennis.:D

Mitt största intresse är min hund. Tränar och tävlar i lydnad och ställer ut litegrann. Mycket promenader blir det också. Just nu går jag en instruktörsutbildning för SBK så snart blir även andras hundar mitt intresse.

Jag går även till gymmet några dagar i veckan. Annars tycker jag mycket om att läsa också titta på filmer och serier. Träffar vänner och familj så ofta jag hinner, brorsbarnen försöker jag träffa så ofta jag kan :)

Har haft ett stort hästintresse, men jag kände att tiden inte räckte till så jag sålde hästen förra sommaren.

Jag jagar och tränar hund :)
Hunden är ju en åretrunthobby, medan jakten är mer säsongsbetonad.
Utöver det fotar jag gärna, och redigerar.

Mitt största intresse och hobby är mina illrar. Har varit ägd av olika illrar i över 20 år och kommer nog aldrig att tröttna på dessa pestiga och underfundiga djur. Jag åker på utställningar så mycket jag har råd med. Jag avlar i liten skala och importerar även illrar om det behövs. Tar emot besökare som funderar på om illrar är ett husdjur för dom. Ställer upp så mycket jag orkar på olika evenemang, senast var vi med i Radio Skaraborg.

Sedan läser jag en hel del böcker och bloggar om dom. Sist en vän kom på besök så fick jag två kartonger fyllda med böcker. En annan vän jobbar som resesent (stavning?) så då får jag hennes utlästa böcker mot att jag betalar frakten. Tacksamt då kassan är skral.

Jag hänger med min kärbo när han geocachar i mån av ork. Tycker det är lite roligt att jaga skatter i naturen. Roligt också när vi far till utställningar....jag får umgås med andra illernördar medan kärbon far omkring och jagar cachar.

Broderar gör jag emellanåt men inte så ofta. Måste köpa bättre glasögon då färgerna går ihop för mig :-((

Som rubriken säger; Vad har ni för fritidsintressen/ hobby? ( förutom då hästar/ famlj/ pojkvän etc) Jag tänkte att jag kunde bli lite inspirerad!
Själv gillar jag att hålla på med musik, skriva låtar och sjunga. sen gillar jag att sticka och försöker komma iväg till gymmet ibland. ( och ibland går det inte alls att komma iväg till gymmet) ;) och så tycker jag det är kul med smink och kläder...

Jag funderar på om jag skulle börja med någon kampsport, kendo tex verkar kul. Eller fäktning eller kanske bågskytte...
Eller så något helt annat.....
så..vad gör du för kul på fritiden? :)
Mest tid ägnas åt familjen; vi har två barn på 3 och 6 år.
Men, min alldeles egna hobby sedan ett antal år är sömnad; jag syr mest barnkläder, men även någon gång till mig själv. Älskar det! Det är skapandet och att få en produkt i handen som är det roliga. Som också blir en kontrast mot jobbet; jobbar med personalfrågor (och älskar det med) och där får man ju liksom inga färdiga "saker" som man skapat. I jobbet blir det ju andra typer av resultat. Just därför tror jag att jag behöver en hobby där man GÖR något med händerna så att säga.

Gillar också att läsa böcker, men det blir inte alltid tid till det. Gillar att promenera och gillar djur. Men för tillfället äger vi "bara" två marsvin; det är vad jag känner att jag har tid med.

Alltså... jag har en mkt varierad arbetsdag (journalist) så utöver det så är det mest hästarna. Sen läser jag visserligen en hel del och följer vissa serier men hästarna är mitt stora intresse och något jag skulle lägga dubbelt så mycket tid på om jag kunde!

Jag hinner bara med ett intresse och det är hundarna. Jag tränar lydnad, spår och agility året runt, sommartid blir det även vallning. Promenerar och leker gör vi varje dag, och förhoppningsvis får jag tummen ur ändan så vi kan börja löpträna allihop. Förutom att jag tränar mina egna hundar så är jag instruktör och håller kurser i tävlings- och brukslydnad. Jag är ordförande i min lokala klubb och det går ju en del tid till styrelsearbete. Sedan är jag tävlingsledare i lydnad och ganska nyligen utbildad till testledare i BPH som är en sorts mentaltest för hundar.

Om jag hade haft tid och ork över så hade jag läst mer skönlitteratur. Jag älskar att läsa romaner!

Kameran är väl alltid med, oavsett vad jag gör. Hav o sjö i alla kombinationer. Jakt naturligtvis. Bra litteratur, kanske en aning mycket fakta o dokumäntär..samt umgås med nära o kära tillsammans med god mat o dryck. Där är ju det fina att man kan kombinera både jakt o sjövistelse med trevligt umgänge o god mat. Färsk fisk, musslor eller andra skaldjur gör sig ju excellent på ett matbord ;)

Matlagning är ett stort intresse. Innefattar laga mat, läsa om mat och kolla på matprogram på tv.
Sen är jag fotbollssupporter också, så det blir det mycket av!
Öh. Om en kan räkna att läsa om feminism i böcker/bloggar så är det också något jag ägnar stor del av min fritid åt!

Fritidsintressen?? har haft olja i blodet sen jag föddes haha.... jobbar ju som lastbilsmekaniker till vardags... pysslar med gården på fritiden med allt vad jag behöver pyssla med det... å så råkar det ju finnas 6 traktorer på gården åxå.... å just det- jag råkar ju ha ett brinnande intresse för usa åxå å speciellt dess äldre bilar - har 15 st glidare från 1950 och framåt..men det anser väl jag som helt normalt att pyssla om dom som ett litet barn :)

Mitt största intresse är hästar, och då framför allt min egen. Än så länge ligger ridningen på en väldigt grundläggande nivå, hon är bara fyra år, men tanken i framtiden är att träna och tävla både hoppning och dressyr.

Men utöver det så gillar jag hockey i alla upptänkliga divisioner, både live och från tv-soffan. Av förklarliga skäl är det något som är förlagt till vinterhalvåret. Jag gillar att fota, och då speciellt i samband med hästar, men försöker fota lite allt möjligt och vill gärna försöka bli bättre på det. Det är dock ett rätt bra komplement till hockeyn, för det är så mycket roligare att fota sommartid när miljöerna är finare (där jag bor är vintern mest brun och full med lera) och ponnyn är ganska mycket finare i sommarpäls också. Jag har alltid varit en läslus, och nu när skolan är slut har jag återupptagit det intresset lite, tiden för att läsa en bok "bara för nöjes skull" finns mer nu när man inte behöver plöja all kurslitteratur hela tiden.

I framtiden skulle jag gärna vilja lära mig lite spanska, men eftersom jag inte kan någon spanska alls måste jag gå en nybörjarkurs och de kostar pengar, så än så länge ligger det enbart på planstadiet. Men det ska jag göra någon gång i livet, har jag tänkt mig.

Jag ägnar mig åt hundarna och så springer jag lite grann. Jag sitter still mycket om dagarna så på fritiden vill jag gärna röra på mig.

Har hundar, katter, jänkiebil o husvagn. Det förstås nog var jag lägger min fritid ;)
Blir många promenader (försöker gå minst 5 km/dag) och på sommarhalvåret bilträffar så snart tillfälle ges.

Utöver ovanstående läser jag massor, lyssnar på ljudböcker och avsätter en del tid vid datorn. Försöker dessutom ta mig till gymmet 2-3 ggr/v.

Har egentligen alldeles för lite fritid för allt jag vill göra.

Kul med alla svar!
Jag ska i alla fall pröva bågskytte snart.. Det kanske kan bli en ny hobby, får se..
Har väl egentligen inte tid med fler hobbyer men tänker att det är roligt att förnya sig och lära sig nya saker och nya sammanhang.

Jag har min häst som intresse. Orkar inte ha något mer utöver det, och vill heller inte ha det. Känner att det blir för mycket för mig. Jag har så mycket roligt jag vill göra med hästen att han tar all min lediga tid.
Har även min hund men hon är till sällskap så ställer inte ut eller något sådant även om jag funderat på att testa på det.

Tidigare tränade jag kickboxning, gymmade, simmade minst en gång i veckan. Så mycket träning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill hitta någon ny roliga träningsform. Jag gillar att röra mig till musik så kanske någon variant av dans? Dock kan jag inte gå på...
2
Svar
22
· Visningar
1 860
Senast: Trissa
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 539
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 396
Senast: vallhund
·
Tjatter Kanske lite konstig rubrik, men jag har en mycket fin vän och granne som älskar fjärilar. För ett par dagar sedan var jag och handlade...
Svar
6
· Visningar
1 494
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka