Vad har ni för förbygel?

E

Elin F

Jag letar efter en förbygel till min häst och har sneglat lite på CWD och Equipe men vet inte riktigt hur de är i färgen. Har en rödbrun sadel. Jag har haft en Glen Gordon i svart, men var inte helt nöjd med läderkvalitén där...

Vad har ni för förbyglar? Några ni rekommenderar? Lägg gärna in bilder!;)

Sv: Vad har ni för förbygel?

Schockemöhle några en som jag gillar!
Kolla in:
Race II
Badminton
Winnipeg
Springfield
Super passform och bra kvalite! Dessutom är de riktigt snygga.

Jag har två från CWD, en från HG och en Jacson Flexible. Nöjd med alla men lädret är klart bättre i de från CWD och HG.

Okej, vet ni någon hemsida där de går att köpa? Syftar på Schockemhöle och HG t.ex..? Men jag ska i och för sig till GHS snart, så där borde de ju finnas ;)

Då letar du dåligt. ;)
Schockemöhle har en stor butik i Tyskland som även har en webbutik! :idea:

Jag har faktist hittat den :D Men jag skulle gärna hitta någon i Sverige, gärna så att man kan åka och titta på dem irl ;) Ingen affär i Uppsala verkar ha dem eller CWD i alla fall.. Men får väl bli Göteborg HS :)

ja har en glen gordon och håller med om att kvalitén inte är toppen, men ska skaffa en dyon. tycker deras e as snygga så dom kan du juh kolla lite på :D finns på dyons hemsida eller equality line

Ja dyons är jättesnygga!:love: Tyvärr så har de inte något i rätt brunfärg till min sadel...

Horsetack har Schockemöhle :) (travbutikerna på Gävle, Bollnäs, Hagmyren)

Jag har en Henri de Rivel, en super förbygel :) Billig var den och kvalitén är inget att klaga på!

Jag har handgjorda till mina hästar, måttanpassade av kvalitetsläder. Då får man dom precis som man vill ha dom :)

jag har förbyglar från både Dy'on, HG och CWD. gillar Dy'on förbyglarna klart bäst, de är bäst i lädret. Det jag inte gillar med CWD är alla flärpar som hänger och slänger (ser så slafsigt ut) stropparna eller hällorna eller vad de kallas ( :p ) har lixom töjt sig på min förbygel (har sett att de gjort de på flera andra oxå) så remmarna hänger ju bara. jättefult :( men annars är lädret och så bra på den.

Har glen gordon Cwd och dyon, tycker dom är ganska bra allihop använder Cwden mest för de är den ja har på träningar o den ser fortfarande ny ut :) Dyonen är också riktigt bra sitter bra på hästen och bra läderkvalité.

Har en CWD och den är guld! Sitter som en smäck, snygg och lädret är verkligen mjukt och hållbart. Kommer dröja många många år innan jag behöver byta ut den iallafall. :)

Ni som har CWD, vilken färg har ni på den? Finns väl två/tre brunfärger (?). Har hört att den mörknar mycket i färgen efter bara några putsningar. Vad har ni för erfarenhet av det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka